Wetenschappelijke benaming maisolie

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4

Wetenschappelijke benaming maisolie

Goeiedag,

Wij hebben in de klas in verband met verzeping maisolie gebruikt in een proef.

Hiervan moeten we nu een wetenschappelijk verlag maken, maar nergens vinden wij de wetenschappelijke naam van maisolie.

Heeft iemand mss een idee?

Greetz, ZeroNeo

Berichten: 1.122

Re: Wetenschappelijke benaming maisolie

Je bedoelt de systematische naamgeving? Die is er volgens mij niet. Volgens deze site:
"Maiskiemolie wordt geperst uit kiemende Maiskorrels en bevat tot 53% linolzuur, bovendien is hij rijk aan vitaminen en mineralen. De olie is geschikt voor ieder huidtype in het bijzonder voor de slechtdoorbloede huid en laat zich uitstekend met andere vette oliën en etherische oliën mengen.

Maisolie wordt hoofdzakelijk als voedingsolie gebruikt en speelt in de aromatherapie geen beduidende rol.

Maiskiemolie bevat de vitaminen E, B1, B2, B3, B5, B6 en provitamine A en de mineralen calcium, chloor, koper, ijzer, mangaan, magnesium, natrium, fosfor, zwavel en zink"
Het is dus duidelijk een mengeling van van alles en nog wat. Daarom zal er denk ik geen wetenschappelijke/systematische naam van zijn,

Bas

Berichten: 4

Re: Wetenschappelijke benaming maisolie

bteunissen schreef: Je bedoelt de systematische naamgeving? Die is er volgens mij niet. Volgens deze site:
"Maiskiemolie wordt geperst uit kiemende Maiskorrels en bevat tot 53% linolzuur, bovendien is hij rijk aan vitaminen en mineralen. De olie is geschikt voor ieder huidtype in het bijzonder voor de slechtdoorbloede huid en laat zich uitstekend met andere vette oliën en etherische oliën mengen.

Maisolie wordt hoofdzakelijk als voedingsolie gebruikt en speelt in de aromatherapie geen beduidende rol.

Maiskiemolie bevat de vitaminen E, B1, B2, B3, B5, B6 en provitamine A en de mineralen calcium, chloor, koper, ijzer, mangaan, magnesium, natrium, fosfor, zwavel en zink"
Het is dus duidelijk een mengeling van van alles en nog wat. Daarom zal er denk ik geen wetenschappelijke/systematische naam van zijn,

Bas
Ik dacht wel al zoiets.

Bedankt voor de hulp en tot het volgende probleem ;)

ZeroNeo.

Berichten: 162

Re: Wetenschappelijke benaming maisolie

Er is wel degelijk een wetenschappelijke benaming voor maïsolie in de Europese Farmacopee: Zeae Maydis Oleum Raffinatum Ph. Eur.

Berichten: 1.122

Re: Wetenschappelijke benaming maisolie

Oke. Het is dus maar net wat precies bedoeld werd. Een systematische naamgeving of een latijnse benaming.

Berichten: 4

Re: Wetenschappelijke benaming maisolie

Het ging eigenlijk om de chemische formule. Zodat deze omgezet kon worden naar de Lewis-formule.

Reageer