Springen naar inhoud

dynactine

• Log in om te kunnen reageren

seth_CF

seth_CF

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 april 2006 - 10:05

hallo,kan iemand mij vertellen wat voor functie dynactine of het DCTN1-gen heeft???

Ik heb het over cmt (charcot-marie-tooth) en ik moet het DCTN1-gen screenen.Hierbij wou ik enkel weten wat de functie hiervan was in deze context..

met ontzettend veel dank...

s

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Dante_CF

Dante_CF

• >250 berichten
  • 592 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 april 2006 - 10:22

Ik denk dat je best naar wetenschappelijke onderzoeken zoekt op PubMed en Web of Science. Als student heb je toegang tot die websites.

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 april 2006 - 12:40

Eerste hit op Google -> deze website ;)

"This gene encodes the largest subunit of dynactin, a macromolecular complex consisting of 10-11 subunits ranging in size from 22 to 150 kD. Dynactin binds to both microtubules and cytoplasmic dynein. It is involved in a diverse array of cellular functions, including ER-to-Golgi transport, the centripetal movement of lysosomes and endosomes, spindle formation, chromosome movement, nuclear positioning, and axonogenesis. This subunit interacts with dynein intermediate chain by its domains directly binding to dynein. Alternative splicing of this gene results in at least 2 functionally distinct isoforms: a ubiquitously expressed one and a brain-specific one. Based on its cytogenetic location, this gene is considered as a candidate gene for limb-girdle muscular dystrophy."

Veranderd door The Herminator, 03 april 2006 - 13:28

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures