oordopjes

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 293

oordopjes

Ik heb net bij de drogist een paar oordopjes gehaald. De gebruiksaanwijzing zegt dat het wegwerpdopjes zijn.

Ik heb een paar dezelfde dopjes echter al een paar keer achter elkaar gebruikt (na elk gebruik heb ik het telkens schoongemaakt met afwasmiddel). Ik had geen problemen hiermee. Ik wist toen echter nog niet dat het wegwerpdopjes waren, omdat bij die set geen gebruiksaanwijzing zat (die had me vader gekregen toen hij een vliegrijs maakte). het zijn volgens mij deze dingen:

Afbeelding

mijn vraag is nu:

wat is het gevaar van hergebruik van deze dingen?

Gebruikersavatar
Berichten: 778

Re: oordopjes

timwaagh schreef:Ik heb net bij de drogist een paar oordopjes gehaald. De gebruiksaanwijzing zegt dat het wegwerpdopjes zijn.  

Ik heb een paar dezelfde dopjes echter al een paar keer achter elkaar gebruikt (na elk gebruik heb ik het telkens schoongemaakt met afwasmiddel). Ik had geen problemen hiermee. Ik wist toen echter nog niet dat het wegwerpdopjes waren, omdat bij die set geen gebruiksaanwijzing zat (die had me vader gekregen toen hij een vliegrijs maakte). het zijn volgens mij deze dingen:

Afbeelding

mijn vraag is nu:

wat is het gevaar van hergebruik van deze dingen?[/img]
Er is helemaal geen gevaar voor.

Het is gewoon een beetje minder hygiënisch en als je "gevoelige" oren hebt misschien niet aan te raden.

Om je een idee te geven; ik gebruik wassen oordopjes 2 weken waarbij je een kleurenevolutie ziet van chemisch grijs naar vies bruin :roll:
An diesem Beispiel sehen Sie, meine Damen und Herren, dass Politiker, die die Nase vorn haben, Intellektuelle ins Schlepptau nehmen können

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: oordopjes

@timwaagh :

Ik gebruik net dezelfde oordopjes als jij nu al maanden, niet alleen tijdens

bepaalde werkzaamheden in mijn atelier, maar ook 's nachts omdat mijn

hond te hard snurkt. Ik gebruik één paar oordopjes gedurende ongeveer

een maand (in een pakje zitten er 5 paar geloof ik). Tot nu toe heb ik nog

geen enkele last gehad.

Re: oordopjes

Je moet wel opletten welke oordopjes je gebruikt !

Voor in een vliegtuig moet je oordopjes gebruiken die kunnen ademen (luchtdoorlaten), omdat de luchtdruk snel veranderd in de kabine moet de luchtdruk in je oor ook mee kunnen veranderen.

huis tuin en keuken dopjes doen dit niet (ademen)

Frans.

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: oordopjes

Je moet wel opletten welke oordopjes je gebruikt !


Ik ben blij dat je dit zegt. Dit doet me er aan denken ook te melden dat

je die huis- tuin- en keuken-oordopjes ook slechts langzaam uit de oren

mag verwijderen, zoniet wordt de onderdruk op je trommelvliezen te hoog

en dat kan serieus pijn doen! :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 997

Re: oordopjes

@wim zoveel

als ik met oordopjes een hele nacht slaap, dan doet men oorholte een hele voormiddag pijn

Gebruikersavatar
Berichten: 575

Re: oordopjes

Dan wil dat volgens mij zeggen dat die dopjes een beetje te groot voor

je oorholtes zijn. Ik weet niet of oordopjes in verschillende maten ver-

krijgbaar zijn. Die pijn had ik in het begin ook wel een beetje (alleen geen

ganse voormiddag). Na verloop van tijd echter deed dat bij mij geen pijn

meer... :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: oordopjes

Ik kan dit soort oordoppen aanraden. Je kan ze goed op maat knippen en ze werken bijzonder goed. Ik heb ze van Alpine..

Afbeelding
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: oordopjes

die zijn wel aardig prijzig.....27 euri bij staffhorst muziek in Utrecht, maarrrr, met 2 typen filters..
Appareo decet nihil munditia?

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: oordopjes

Als je elke dag oordopjes moet steken, kan je beter oordopjes op maat laten maken bij de hoorapparaatwinkel, kost wel wat maar die zijn veel comfortabeler, veiliger en je kan kiezen hoeveel en wat ze moeten filteren :wink:

Berichten: 160

Re: oordopjes

Ik heb voor mijn werk harde doppen laten maken, maar ik raad iederen aan er niet mee te willen gaan slapen. Overigens ook niet met die alpinedoppen, want daar zit een hard ding aan. Deze doen zeer als je er de gehele nacht op blijft slapen. De doppen uit het vliegtuig kun je gewoon hergebruiken, maar laat ze niet te vies worden. Dan kun je ontstekingen krijgen. Maar je wast ze uit, dus dan zit het wel redelijk goed.

Reageer