Magnesium L-aspartaat...?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Magnesium L-aspartaat...?

Hallo allemaal,

Eerst maar 's voorstellen want ik ben nieuw hier:

Ik ben Leo, werkzaam als instructeur natuurkunde bij een lerarenopleiding in Utrecht. Geen chemicus van huis uit maar bioloog/geograaf, maar ik heb er voldoende van geleerd en nog steeds mee te maken, dus het wereldje is me niet vreemd.

Maar uit de prive sferen komt de volgende vraag:

In de alternatieve geneeskunde en de (sport)voedingssuplementenhandel komt de stof magnesium L-aspartaat. Dat gaat in waterige oplossing of poedervormig, maar het kost in de handelspreparaten scheppen geld, terwijl de stof zelf volgens mij niet duur is.

Om de gedachten te bepalen: Volgens mij is het wat je vindt op

http://www.chemindustry.com/apps/chemicals?m=s&t=2068-80-6

Okee, de vragen: Klopt 't, dat het de stof op bovenstaande site is, en weet iemand waar ik dat spul kan aanschaffen? In de Merck-catalogus kan ik het in elk geval niet vinden (wat misschien meer over mijn zoekvaardigheid zegt)

Tips en ideeen zijn welkom!

Groet,

Leo

Berichten: 2

Re: Magnesium L-aspartaat...?

Jullie hulpvaardigheid is werkelijk hartverwarmend... niet dus.

Moderator, schrijf mij maar weer uit!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Magnesium L-aspartaat...?

Ehm om je even uit de droom te helpen, dit is dus geen callcenter of helpdesk hoor! :) . En om je een simpel tipje te geven: laat L-aspartaam met magnesiumhydroxide reageren (2:1) en je hebt je dure spulletje ;) . Let er wel op dat dit dus optisch zuivere aspartaam is en dat het daarom ook duur is, het is namelijk een aminozuur.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Magnesium L-aspartaat...?

Het kan natuurlijk zijn dat de vraag door een aantal actieve leden gemist is. Bovendien is niemand verplicht te reageren. Lijkt me in ieder geval geen reden voor zo'n geprikkelde reactie.
Okee, de vragen: Klopt 't, dat het de stof op bovenstaande site is, en weet iemand waar ik dat spul kan aanschaffen?
Het is ook te koop bij

sigma aldrich

Wel van belang is dat de kwaliteit die bij veel chemicalienleveranciers wordt geleverd niet perse geschikt is voor consumptie. Vaak is het enkel voor research doeleinden geschikt en is het geen 'food grade' materiaal. Bij de productie wordt dus niet gekeken of er voor consumptie schadelijke bijproducten in het materiaal zitten.

De handelspreparaten voor voedingssupplementen zijn wel food grade. Dit zal deels de prijs verklaren. Echter, een halve kilo van het zuur (nog niet het magnesiumzout) kost al zo'n 100 euro per kilo.

Reageer