Springen naar inhoud

Polymeerchemie

• Log in om te kunnen reageren

01mercy

01mercy

• >100 berichten
  • 115 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 april 2006 - 23:24

Hallo,

Vanwege een sollicitatie bij een PUR-schuim fabrikant ben ik op zoek naar wat extra informatie over de gebruikte extrusie technieken van PUR-schuim.
Zelf weet ik al een en ander over verschillende reacties en grondstoffen. Echter met de extrusie technieken ben ik nog niet in aanraking gekomen.
Dus welke extrusie technieken worden er voor PUR-schuim gebruikt? Eventueel een link zou fijn zijn om apparaten te bekijken.

Ook vraag ik me af of PUR-schuim doorgaans via homogeen(bulk(batch), bulk(continu) of oplossing) of heterogeen(grensvlak, suspensie of emulsie) gemaakt wordt? Mijn literatuur is hier niet duidelijk over.

Het gaat hier om PUR-schuim voor de medische en verzorgings branche, dus niet het harde schuim voor in de bouw e.d. meer het wat flexible en zachtere soort.

Alvast bedankt,

Mercy

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 april 2006 - 09:34

Ik vond hier wat PUR extrusie-apparaten en -technieken, alsmede hier en hier

Hoop dat je er wat aan hebt..... ;)

01mercy

01mercy

• >100 berichten
  • 115 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 april 2006 - 09:56

De eerste twee had ik zelf ook gevonden maar zijn nogal specifiek vind ik zelf. De derde had ik nog niet gevonden en heb ik ook het meeste aan. Is wat algemener en overzichtelijker.

Thanks,

Mercy

P.S.: Als andere nog meer links hebben graag

01mercy

01mercy

• >100 berichten
  • 115 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 19 april 2006 - 17:19

Ik ben zelf ook nog wat verder gaan kijken natuurlijk en wat nagevraagd. PUR wordt over het algemeen niet extrusie vervaardigd (behalve de elastomeren) maar met behulp van mix/spuit koppen.
De isocyanaten en polyolen+cat worden achter de kop gemixt en vervolgens, afhankelijk van de reactiesnelheid, snel uitgespoten waarnaar het uitreageerd tot PUR.

Voor wie interesse heeft, op deze website staan voorbeelden van het gebruikte materiaal.

http://www.edge-sweets.com/index.html

Groeten,

Mercy

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures