Waters Seminar UPLC

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 91

Waters Seminar UPLC

zijn er nog mensen naar de deminar van Waters geweest afgelopen woensdag?

rwwh: topic even afgesplitst.
What we do in life echoes in eternity

Berichten: 1.153

Re: Waters Seminar UPLC

2 collega's van mij, waarom?

Berichten: 266

Re: Waters Seminar UPLC

Bij ons kwamen ze dat op het bedrijf geven.

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: Waters Seminar UPLC

Ben er ook geweest en was benieuwd wat jullie ervan vonden.

Ik wilde graag weten wat jullie de voor/nadelen vinden van UPLC tov HPLC.

Ik begreep dat veel andere firma's nog niet echt met een goed alternatief zijn gekomen behalve het verhogen van de kolomtemperatuur. Dit verlaagt ook de retentietijd en de verhoogd de selectiviteit, maar is volgens mij ook nadelig voor temperatuur-afhankelijke componenten.

Jeroen.
What we do in life echoes in eternity

Berichten: 1.153

Re: Waters Seminar UPLC

Wat opviel was dat de gebruikers op het seminar van normal-bore LC naar UPLC waren overgestapt. Dus dan krijg je een geweldige verbetering in retentietijden, etc.

Bij ons op het lab werken we al jaren met mirco en nano LC. Dus voor ons was de winst wat minder. We hebben wel zo'n UPLC aangeschaft, maar door drukte nog geen tijd gehad om echt het apperaat uit te proberen, er lekker mee te spelen.

Berichten: 162

Re: Waters Seminar UPLC

Vorig jaar kwamen ze naar de Hanzehogeschool Groningen toe om een lezing te geven.... vond het verhaal wel boeiend, maar goed de voordelen hebben ze toen uitermate uitgelicht, snellere analyse, vooral voordeliger dus met grotere getalen aan monsters, betere scheiding, dusdanig dat soms "verrassingspieken" ontstonden waarbij men dus niet wist dat er bij oudere systemen wat "onder" zat... maw met dezelfde retentietijd...., maar goed die lui willen natuurlijk verkopen dus mijn vraag is wat zijn de nadelen? iemand ervaring mee?

Berichten: 1.153

Re: Waters Seminar UPLC

Een nadeel is de hoge druk. En dan bedoel ik echt hoge druk. De pomp kan het zeker aan, maar ja als het ook op je MS wil aansluiten moeten je fittings, tubing, capilair van de ESI etc de druk ook aankunnen.

Zoals ik al zei echt veel gespeeld ermee hebben we nog niet, maar mochten we er nog meer nadelen tegenkomen, kan ik dat altijd vermelden natuurlijk. Niet dat ik Waters onderuit wil halen, maar alles heeft voor- en nadelen.

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: Waters Seminar UPLC

Waters zegt dan de druk in principe geen probleem is voor de apparatuur, dit omdat de hardware totaal opnieuw is ontwikkeld.

Enige nadeel wat ik dach te zien was de kolom verwarmer. dit is niet echt een oven en ik vraag me af of de kolom wel "homogeen"wordt verwarmd? ( heb hier geen ervaring mee)

Ik werk zelf met een Shimadzu en deze HPLC heeft wel een kolomoven en een erg stabiele tempratuur.

( ik begreep dat er binnen waters nog een strijd was of de hardware voor de kolom is gemaakt of de kolom voor de hardware.... ;) )

Ik ben benieuwd hoe deze nieuwe techniek zich de komende tijd zal ontwikkelen, en of er nog andere voor/nadelen boven water(s) komen.

Jeroen
What we do in life echoes in eternity

Reageer