Analyse van stabiliteitsmonsters

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Analyse van stabiliteitsmonsters

Ik ben nu net afgestudeerd aan het HLO en ben dus op zoek naar een baan. In een vacature kwam ik het volgende tegen: Analyse van stabiliteitsmonsters.

Wordt hiermee bedoelt dat er wordt gekeken naar de stabilieit van een monster in de tijd onder verschillende omstandigheden (temperatuur, stabiliteit na het oplossen in een oplosmiddel enz.). Of zit ik nu helemaal verkeerd. Want als ik het woord stabiliteitsmonster bij Google invul krijg ik 0 zoekresultaten.

Alvast heel erg bedankt.

Ps: Handig zeg zo'n forum over chemie.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Analyse van stabiliteitsmonsters

Waarschijnlijk gaat het hier om houdbaarheidsonderzoeken. Van een lading monster dat geproduceert wordt, gaat een deel naar het lab voor analyse (kwaliteit). In sommige industrieën (o.a. farma) wordt ook een deel van het monster weggezet in bepaalde omstandigheden; zoals 25 °C met een hoge luchtvochtigheid, idem met lage luchtvochtigheid, andere temperatuur enz. Het monster wordt na bepaalde tijdsintervallen opnieuw geanalyseerd (bijvoorbeeld na 0, 3, 6,9 12, 15, 18, 24, 30 en 36 maanden). Aan de hand van de achteruitgang in kwaliteit wordt gekeken of de gespecificeerde houdbraaheid (die je als consument op de verpakking aantreft) nog klopt.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 3

Re: Analyse van stabiliteitsmonsters

Bedankt.

Het is dus ongeveer wat ik zelf ook in gedachte had.

Berichten: 3

Re: Analyse van stabiliteitsmonsters

Ik heb nog een vraagje (sorry heb maar 1 jaartje biochemie gehad in mijn opleiding).

In dit geval gaat het over de stabiliteit van eiwitten. wat wordt daarmee bedoeld (de stabiliteit van eiwitten)? Of is het ook gewoon wat Raspoetin al zei.

Reageer