Springen naar inhoud

handige zwaveldetecor voor bij convector

• Log in om te kunnen reageren

javanoosten

javanoosten

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 april 2006 - 09:50

Ergens in de convector (onderdeel van de CV-installatie) in de woonkamer zit een zeer klein gaatje?/scheurtje?/lekje?, genoeg om zo nu en dan een hinderlijke zwavellucht te laten ontsnappen. Zijn er handige - redelijk goedkope - zwaveldetectoren in de handel verkrijgbaar om de plek van deze zwavelontsnapping te lokaliseren?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 24 april 2006 - 19:50

Hoi, Welkom op chemieforum.nl!

Het gaat hierbij niet om zwavel. Wat de lucht precies wel is weet ik niet, maar het is in elk geval geen elementaire zwavel.

Verder denk ik dat je zelf een heel gevoelige detector bent voor deze geur, en jij kunt het niet localiseren. De geur is namelijk overal. Waarom zou een machanische neus dat beter doen?

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 24 april 2006 - 20:36

Het gaat hierbij niet om zwavel. Wat de lucht precies wel is weet ik niet, maar het is in elk geval geen elementaire zwavel

Zwavelverbinding? Het kunnen toch mercaptanen zijn die als geurstof aan het van zichzelf reukloze gas worden toegevoegd? Of ben ik nu gek?

Bas

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 24 april 2006 - 20:59

gevoelige gaslekdetector = bellenblaassop ;)

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 april 2006 - 02:45

Even voor de duidelijkheid is het nu een CV: dus Centrale verwarming? Dit betekend dat de ketel waarschijnlijk ergens anders staat dan in de woonkamer. Als een radiator dan lekt, verbaast een zwavel lucht me omdat er namelijk een gesloten systeem van water de warmte transporteert.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 april 2006 - 05:43

ik weet niet wat de lucht veroorzaakt, maar ik ken hem precies: ontlucht maar eens een radiator in huis.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures