Blacklight

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 43

Blacklight

Hallo allen,

Ik heb een vraag. Heb overigens geen idee of het mogelijk is.

Bestaat er een stof die je in een vloeistof kunt doen, waarna het oplicht in Blacklight, dat consumeerbaar is?

Dus een drankje dat in blacklight oplicht. (zo'n licht in de discotheek)

Zo ja, welke stof is dit?

Groetjes van Anja

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: Blacklight

Volgens mij doet tonic dit al uit zichzelf (door de kinine), maar dat moet je even testen.

Berichten: 915

Re: Blacklight

Kijk even naar de afbeelding:

Afbeelding

DrQuico had dus een statement ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Blacklight

Volgens mij doet tonic dit al uit zichzelf (door de kinine), maar dat moet je even testen.
Kinine? Oh fijn, is het meteen koortsverlagend ;)

Berichten: 1.153

Re: Blacklight

En remt malaria ;)

Berichten: 318

Re: Blacklight

Heb zelf nog iets spectaculairder!

Ik draag lenzen, en wanneer men je lenzen controleert op krasjes, of je ogen test enzo dan wordt er even reflecterend spul in je ogen gedaan...

Nu heb ik aan die peer in de lenzenshop (wel een slimme peer hoor!) of je dat zou kunnen dragen om naar fuiven te gaan en die zei dat dat wel mogelijk was, maar dat je daglenzen zou moeten aandoen, om die na de avond weg te smijten, anders zou het misschien wat langer in je ogen zitten, en hij vond 1 volledige avond op het randje...

Maar dat moet toch demax creepy zijn, op een fuif toekomen, onder een blacklight, met reflecterende ogen! heerlijk! :) ;)

Berichten: 654

Re: Blacklight

Een kinine-oplossing met alleen kinine doet niet veel. Tenminste, dat zag ik in de bijlage van K19 (film). Daarin wilden de makers ook een blauwe schijn maken in een kernreactor. Uiteindelijk gebruikten ze maar gewone tonic ;)

Berichten: 1.122

Re: Blacklight

Nelson schreef:Ik draag lenzen, en wanneer men je lenzen controleert op krasjes, of je ogen test enzo dan wordt er even reflecterend spul in je ogen gedaan...

Nu heb ik aan die peer in de lenzenshop (wel een slimme peer hoor!) of je dat zou kunnen dragen om naar fuiven te gaan en die zei dat dat wel mogelijk was, maar dat je daglenzen zou moeten aandoen, om die na de avond weg te smijten, anders zou het misschien wat langer in je ogen zitten, en hij vond 1 volledige avond op het randje...
Apart... Bij mij wordt in dat soort gevallen (en ik dacht ook dat dat de gebruikelijke methode is) een oranje (azo-)kleurstof op het hoornvlies aangebracht. Dit hecht dat alleen aan een eventuele beschadiging op het vlies waardoor dit dan zichtbaar wordt.
Maar dat moet toch demax creepy zijn, op een fuif toekomen, onder een blacklight, met reflecterende ogen! heerlijk!
Om 'lichtgevende ogen' te hebben kun je volgens mij ook witte eendagslenzen kopen. Hierdoor lijkt het alsof je geen iris of pupil meer hebt. Dit zou op feesten waar blacklights hangen ook moeten fluoresceren ;) (denk ik)

Bas

Reageer