Springen naar inhoud

Chemdraw

• Log in om te kunnen reageren

André B.

André B.

• >250 berichten
  • 292 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 april 2006 - 16:50

Ik ben bezig met een onderzoek naar de verschillen tussen Chemsketch(freeware versie), Chemdraw en ISIS draw. Nu ben ik in Chemdraw bezig om een metalloceen voor een Ziegler-Natta gekatalyseerde polymerisatie te reproduceren. Het lukt me alleen niet om aromaticiteit te laten zien zoals in Chemsketch mogelijk is. Dit is nodig om de wigjes in te kunnen voegen, deze pakken op een dubbele binding namelijk niet.

Voorbeeldje:

Geplaatste afbeelding
4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 april 2006 - 21:45

Dit gaat wel: als je de knop gebruikt voor een benzeenring te tekenen, moet je de ctrl-toets even vasthouden. Diezelfde toets is ook te gebruiken om de orientatie van de wigjes om te draaien ;)

DrQuico

DrQuico

• >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 27 april 2006 - 23:24

In Chemdraw heb je templates zitten waarmee dit soort speciale struktuurelementen (Cp-ringen, Ph-ringen, stereocentra, suikers, aminozuren, DNA en RNA, bicyclische strukturen etc) kunnen worden weergegeven (in de General Toolbar).
Voorbeeldje (Chemdraw Ultra 8):

Geplaatste afbeelding

André B.

André B.

• >250 berichten
  • 292 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 april 2006 - 08:08

Dit gaat wel: als je de knop gebruikt voor een benzeenring te tekenen, moet je de ctrl-toets even vasthouden. Diezelfde toets is ook te gebruiken om de orientatie van de wigjes om te draaien  :)

Daar was ik inmiddels al achter, echter is het zo dat als je de ring dan kantelt het rondje blij blijft staan, uit de ring verdwijnt dus :)

Denk dat ik dus idd met templates aan de gang moet ;)

Bedankt!!!

Veranderd door AndreB., 28 april 2006 - 08:09

4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 april 2006 - 12:27

Weet iemand trouwens hoe het precies zit met de hier gebruikte "aromatische ringen" in de Cp's? Ik dacht dat dat al jaaaaren niet meer mocht van de IUPAC??

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures