Springen naar inhoud

kwikzilversulfine


  • Log in om te kunnen reageren

#1

Patje_CF

    Patje_CF


  • 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 april 2006 - 16:33

Dag allemaal!

Graag had ik geweten wat kwikzilversulfine precies is? klopt dit dat deze een middel is tegen keelontsteking? ;)

Dank

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

The Herminator

    The Herminator


  • >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 30 april 2006 - 17:12

De enige therapeutische kwikzilver/zwavel-verbinding die ik kan vinden is "Mercurius Vivus" (of "Mercurius Solubilis"), inderdaad tegen keelontsteking, maar wel een homeopatisch middel...

Voor "kwikzilversulfine" of "kwiksulfine" (zou hetzelfde moeten zijn) vind ik niets, maar ik zal morgen op mijn werk eens kijken ;)

#3

Patje_CF

    Patje_CF


  • 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 mei 2006 - 19:53

Beste,

Zou u ook te weten kunnen komen wat de eventuele bijwerkingen van dit middel kan zijn?

Dank

#4

The Herminator

    The Herminator


  • >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2006 - 08:01

Ik kan nog steeds niets vinden over "kwikzilversulfine".... heb je misschien meer informatie voor me, een andere naam van het product, producent o.i.d.?

#5

scientist 1

    scientist 1


  • >250 berichten
  • 448 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2006 - 20:58

Sulfine Compounds
Sulfur compounds in which the sulfur atom is attached to three organic radicals and an electronegative element or radical.


#6

The Herminator

    The Herminator


  • >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 mei 2006 - 07:50

Fijne copy/paste, maar wat sulfines zijn weet ik al (Chemlevel 8), ik vroeg naar meer informatie over "kwikzilversulfine" ;)

#7

DrQuico

    DrQuico


  • >1k berichten
  • 2952 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 mei 2006 - 09:01

Beste,

Zou u ook te weten kunnen komen wat de eventuele bijwerkingen van dit middel kan zijn?

Dank

Wanneer het kwik(zouten) bevat is het waarschijnlijk dat accumulatie van kwik in het vetweefsel op zal treden bij gebruik. Het gevaar zit dus niet enkel bij een enkele dosering, maar ook bij terugkerend gebruik. Kwikvergiftiging kan leiden tot haaruitval en krankzinnigheid.

De hoeveelheid zal bij homeopatische verdunning erg klein zijn, maar omdat het zich toch ophoopt in het lichaam zou ik het niet gebruiken. Zeker niet wanneer er veel veiligere/moderne ontstekingsremmende middelen voorhanden zijn.

#8

The Herminator

    The Herminator


  • >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 mei 2006 - 11:44

Ik zou vraagsteller niet nodeloos bang willen maken.... al is alles wat je zegt waar, kan het zijn dat de doses van dit middel dermate klein zijn (het menselijk lichaam heeft toch een zekere bufferende werking voor kwik) dat er geen accumulatie optreedt [!]

Ik wacht dus toch even de naam van het middel af (we weten nog niet eens of het wel over een homeopatisch middel gaat!), zodat ik gewoon in mijn bronnen kan duiken om de werkelijke bijwerkingen van dit mysterieuze middel op te hoesten ;)

#9

Patje_CF

    Patje_CF


  • 0 - 25 berichten
  • 16 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 mei 2006 - 21:07

Het enige dat ik weet dat het om het zekere 'kwikzilversulfine' gaat die onze hond toegediend is geweest en waar hij misschien (?) aan gestorven is... zou dit kunnen? of is dit louter toeval? een eenmalige toediening van een rode siroop?

#10

The Herminator

    The Herminator


  • >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 mei 2006 - 21:14

Aha.... misschien handig om de volgende keer meteen te vermelden dat het om een dieren-geneesmiddel gaat! Zoals je ziet ging de discussie inmiddels over humane geneesmiddelen ;)

Dood door eenmalige toediening lijkt erg onwaarschijnlijk, als het door de kwik in die siroop moet zijn gekomen zou de concentratie onzinnig hoog geweest moeten zijn; onwaarschijnlijk, omdat dat spul blijkbaar als "geneesmiddel" verkocht wordt....

Ik zou het dus op "toeval" houden.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures