Springen naar inhoud

Chromatografische bepaling VitamineC

• Log in om te kunnen reageren

Rozalinde

Rozalinde

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 mei 2006 - 14:54

Is er iemand die weet hoe het gehalte vitamine C chromatografisch bepaald kan worden? Ik kan hierover op internet verder nergens informatie vinden. Misschien kan iemand anders mij hiermee verder helpen?

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Raspoetin

Raspoetin

• >1k berichten
  • 3514 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 mei 2006 - 15:12

Twee tips: Zoek eens op google met Engelse zoektermen; de meeste wetenschappelijke literatuur is in het Engels: klik
En, beschouw Internet niet als enige bron; (school / universiteits)bibliotheken hebben ook boeken waar een en ander in staat.

Ook zou het handig zijn als je in het vervolg erbij zet waarin je vitamine C moet bepalen, want de monstervoorbehandeling is zeer belangrijk. Je gaat namelijk geen jus d'Orange direct op je kolom injecteren hoop ik ;)
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Rozalinde

Rozalinde

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 mei 2006 - 17:25

Ik beschouw internet ook niet als enige bron. Ik heb ook al in bibliotheken gekeken, maar hier kon ik ook zeer weinig informatie vinden.

Verder ben ik niet van plan om een bepaling uit te gaan voeren, het is namelijk voor een theorie verslag. Dus het maakt niet zo veel uit of het nu om het gehalte vitamine C in een Vitamine tablet gaat, (vruchten)sap, of iets anders. Het gaat er gewoon om dat ik een manier heb die ik kan beschrijven

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 01 mei 2006 - 18:23

In feite bepaal je geen gehalte met chromatografie, je scheidt alleen de componenten! Chromatografie is dus niet de detectiemethode...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 mei 2006 - 02:35

En het is heel belangrijk te weten waar vitamine C in zit. Chromatografie doet men alleen als men genoodzaakt het is te doen. Wanneer is met genoodzaakt het te doen? Als er andere componenten de detectie methode verstoren.

De keuze van kolom, monstervoorbewerking en mobiele fase hangt hier allemaal mee samen ;)

Rozalinde

Rozalinde

• 0 - 25 berichten
  • 11 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 mei 2006 - 10:53

Ik heb al iets gevonden, maar toch bedankt voor de reacties.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures