Tamiflu

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Tamiflu

Ik kom het gewoon even melden, vermits er nu toch zo een heisa is rond de vogelgriep en rond tamiflu:
,,Griepmedicijn Tamiflu kan leiden tot abnormaal gedrag''

Het gebruik van het griepmedicijn Tamiflu kan leiden abnormaal gedrag dat de dood tot gevolg kan hebben. Dat heeft het Japanse ministerie van volksgezondheid laten weten naar aanleiding van de dood van twee Japanse jongeren die het medicijn hadden gebruikt.

Een 17-jarige scholier is in februari 2004 nadat hij een Tamiflu-tablet had ingenomen voor een vrachtwagen gesprongen en een andere jongere is dit jaar eveneens na gebruik van Tamiflu van negen hoog naar beneden gevallen, zo meldde onder meer het persbureau Kyodo. In de Japanse bijsluiter van het medicijn wordt ervoor gewaarschuwd dat gebruik kan leiden tot ,,abnormaal gedrag" en ,,hallucinaties".

Tamiflu wordt wereldwijd door overheden op grote schaal ingeslagen omdat het wordt gezien als een van de weinige effectieve middelen tegen een eventuele grieppandemie. Zo’n pandemie kan ontstaan als de voor mensen dodelijke vogelpestvariant H5N1 muteert in een van mens op mens overdraagbaar virus.
Dus zeker eens nadenken mocht je toch uit voorzorgen tamiflu gaan slikken :wink:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Tamiflu

dat doet mij denken aan de pest. ik heb eens gehoord dat er bijna meer mensen gestorven zijn aan drankjes die zogezegd tegen de pest waren dan dat er mensen aan de pest gestorven zijn.

later zal men mss zeggen dat er meer mensen aan tamiflu zijn gestorven dan aan de vogelgriep.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Tamiflu

Jah zo zie je maar wat voor rotzooi je soms te slikken krijgt als je met nog tamelijke nieuwe medicijnen gaat werken :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Tamiflu

en het ergste is dat tamiflu waarschijnlijk geen echte uitwerking zal hebben op de vogelgriep.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 106

Re: Tamiflu

Jah zo zie je maar wat voor rotzooi je soms te slikken krijgt als je met nog tamelijke nieuwe medicijnen gaat werken :roll:
Suicidale bijwerkingen treden ook op bij sommige populaire antidepressiva, maar op de een of andere manier lijkt het of er minder gesproken wordt dan bij Tamiflu...

Ik heb er in ieder geval ook van gehoord dat je van Tamiflu hallucinaties kunt krijgen. Maar het is een beetje kort om de bocht om op basis van 2 incidenties te concluderen dat Tamiflu rotzooi is. Ik vind het dus eigenlijk een flauwe opmerking/grap, tenzij je mij echt kunt aantonen dat een groot gedeelte van Tamiflu gebruikers de baten niet opwegen... :wink:

Ik denk dat het met Tamiflu vergelijkbaar gaat worden als met de huidige toxische cytostatica. Het middel geeft geen volledige genezingsgarantie. Er is geen beter middel beschikbaar, maar gezien men voorspelt dat er net als bij de "kankerepidemie" veel mensen in gevaar komen door het vogelgriepvirus, Tamiflu toch goedgekeurd zal worden voor behandeling van vogelgriep.
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.

Berichten: 160

Re: Tamiflu

Er staat in het bericht dat Tamiflu kan leiden tot de dood. Dat is dus niet zo. Het is het gedrag van die twee (wat een uitgebreide steekproef zeg!) mensen. De ene die voor een trein sprong en de andere van een hoge verdieping van een flat sprong. De doodsoorzaak kan niet worden toegeschreven aan het medicijn.

Dat in de periode van de pest veel mensen dood gingen aan allerlei drankjes, wil nog niet zeggen dat de pest met drankjes was te verhelpen. Dat kan dus niet. De mensen gingen dus nog steeds gewoon dood aan de pest, of door teveel van een bepaalde stof in te nemen.

Wie zegt dat tamiflu geen invloed heeft op de vogelgriep? Bronnen?

Reageer