Springen naar inhoud

Chmoogle!

• Log in om te kunnen reageren

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 mei 2006 - 10:35

De nieuwste chemische zoekmachine op het internet!

www.chmoogle.com

Hier kan je zoeken op structuur, naam etc. De bedoeling is (blijkbaar) om alle wereldwijd electronisch beschikbare chemie zo "openbaar" mogelijk te maken m.b.v. deze website [!]

Extra: voor wie het nog niet wist: op http://scholar.google.nl kan je makkelijk en snel zoeken naar wetenschappelijke literatuur ;)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Anja_CF

Anja_CF

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 mei 2006 - 10:40

Leuk.
Je kan hier zeker niet aangeven in of je in het Nederlands wilt zoeken?

Ik kom helaas op allemaal Duitse (Ich spreche keine Deuts)
en op Franse (Je ne parlez pas Francais) sites terecht.

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 mei 2006 - 11:34

Dat zal er helemaal van afhangen op welke sites de informatie staat die je zoekt! ;)
Omdat de meeste chemische informatie (wereldwijd) in het Engels is gegeven, is het waarschijnlijk verstandig deze taal aan te houden voor searches m.b.v. Chmoogle (dit geldt uberhaupt voor chemische searches in het algemeen)!

Ik deed zelf wat searches met geneesmiddel-strukturen en -namen, en kwam alleen maar op Engelstalige pagina's terecht.....

svennson

svennson

• >100 berichten
  • 107 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 mei 2006 - 19:34

Database Error for 'dbi:Pg:host=localhost;dbname=chmoogle' (http_host = www_chmoogle_com, hostid = ) FATAL: the database system is in recovery mode

Dam ;) lijkt een heel nuttige site.

Jurn

Jurn

• >250 berichten
  • 851 berichten
  • VIP

Geplaatst op 03 mei 2006 - 22:44

Staat al een tijdje onder onze links, maar echt optimaal vindt ik hem niet, want alles wat ik zoek vindt hij niet of dat moet aan mij liggen ;)
Jurn [WSF - Technicus]

It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln
Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2006 - 07:35

Waarschijnlijk heb je pech w.b. het soort chemie dat je zoekt.... ikzelf vind ook regelmatig iets niet, maar vaak ook juist wel zaken die ik via andere zoekmachines (of mijn lijst bookmarks) niet kan vinden ;)

Ik heb ook het idee dat de nadruk (op dit moment) ligt op chemie in de "life sciences"....

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures