Ei en Potentie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 43

Ei en Potentie

Hallo,

Misschien een stomme vraag.

Maar.

Ik stel ' em toch.

Er is die uitspraak " een ei is goed voor de potentie".

Is dit een broodje aap verhaal?

Zit er toch een kern van waarheid in?

Zo ja, wat is waar? Over welke stoffen gaat het?

Dit is typisch zo'n vraag die een gecommiteerde tijdens een afstudeergesprek over kan beginnen.

Op internet kan ik niks zinnigs hierover vinden. In boeken wordt er niet over gesproken.

Kan iemand hier opheldering over geven?

Berichten: 2.035

Re: Ei en Potentie

Het is voor zover ik weet nog nooit wetenschappelijk aangetoond, maar dat is nog geen "bewijs". ;)

Overigens staat deze stelling wel (overal) te boek als zijnde "bijgeloof", zie bijv. hier -> klik! Ook op Wikipedia valt het onder dit kopje....

Berichten: 43

Re: Ei en Potentie

om welke reden is dan dat idee van ei is potentieverhogend de wereld in gekomen?

Hoe kwam men daarbij?

Re: Ei en Potentie

Zoek eens met google op ei en symbool ca 1/2 miljoen hits

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Ei en Potentie

Ik gok op het vergezochte verband met cholesterol en steroïden die een product zijn van het metabolisme van cholesterol.

Gebruikersavatar
Berichten: 186

Re: Ei en Potentie

Volgens mij wordt het ei al sinds de oudheid in verband gebracht met vruchtbaarheid en nieuw leven. Een ei is vaak het begin van nieuw leven. Daarom horen eieren ook bij pasen, dan vieren we het begin van nieuw leven.

Ik denk dat in der loop der tijd eieren met een verhoogde potentie geasosieerd werden, hoger potentie geeft immers meer kans op nieuw leven. ;)

Berichten: 2.035

Re: Ei en Potentie

Wat ik ook wel eens heb gehoord is de associatie van eiwit uit een ei met een ander soort eiwit :P

Dus hoe meer eieren je zou eten, hoe hoger de "andere" eiwit-productie..... typisch broodje aap verhaal dus ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: Ei en Potentie

Een broodje aap is een altijd actueel verhaal dat in vele varianten bestaat. Dat is hier niet echt van toepassing. Onzin en onwetenschappelijk lijken me betere termen....

Dat geldt voor alles dat de "potentie" moet verhogen, behalve de echte mannelijke potentiemedicijnen die bijna iedereen in onbetrouwbare en goedkopere varianten elke dag per E-mail krijgt aangeboden.

Reageer