Springen naar inhoud

Ei en Potentie

• Log in om te kunnen reageren

Anja_CF

Anja_CF

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2006 - 14:18

Hallo,

Misschien een stomme vraag.
Maar.
Ik stel ' em toch.

Er is die uitspraak " een ei is goed voor de potentie".

Is dit een broodje aap verhaal?
Zit er toch een kern van waarheid in?
Zo ja, wat is waar? Over welke stoffen gaat het?

Dit is typisch zo'n vraag die een gecommiteerde tijdens een afstudeergesprek over kan beginnen.

Op internet kan ik niks zinnigs hierover vinden. In boeken wordt er niet over gesproken.

Kan iemand hier opheldering over geven?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2006 - 14:31

Het is voor zover ik weet nog nooit wetenschappelijk aangetoond, maar dat is nog geen "bewijs". ;)

Overigens staat deze stelling wel (overal) te boek als zijnde "bijgeloof", zie bijv. hier -> klik! Ook op Wikipedia valt het onder dit kopje....

Veranderd door The Herminator, 04 mei 2006 - 14:32

Anja_CF

Anja_CF

• >25 berichten
  • 43 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2006 - 14:53

om welke reden is dan dat idee van ei is potentieverhogend de wereld in gekomen?
Hoe kwam men daarbij?

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 04 mei 2006 - 15:39

Zoek eens met google op ei en symbool ca 1/2 miljoen hits

Fuzzwood

Fuzzwood

• >5k berichten
  • 11101 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 04 mei 2006 - 19:31

Ik gok op het vergezochte verband met cholesterol en steroÔden die een product zijn van het metabolisme van cholesterol.

geomario

geomario

• >100 berichten
  • 186 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 mei 2006 - 19:53

Volgens mij wordt het ei al sinds de oudheid in verband gebracht met vruchtbaarheid en nieuw leven. Een ei is vaak het begin van nieuw leven. Daarom horen eieren ook bij pasen, dan vieren we het begin van nieuw leven.

Ik denk dat in der loop der tijd eieren met een verhoogde potentie geasosieerd werden, hoger potentie geeft immers meer kans op nieuw leven. ;)

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 mei 2006 - 07:53

Wat ik ook wel eens heb gehoord is de associatie van eiwit uit een ei met een ander soort eiwit :P

Dus hoe meer eieren je zou eten, hoe hoger de "andere" eiwit-productie..... typisch broodje aap verhaal dus ;)

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 mei 2006 - 20:17

Een broodje aap is een altijd actueel verhaal dat in vele varianten bestaat. Dat is hier niet echt van toepassing. Onzin en onwetenschappelijk lijken me betere termen....

Dat geldt voor alles dat de "potentie" moet verhogen, behalve de echte mannelijke potentiemedicijnen die bijna iedereen in onbetrouwbare en goedkopere varianten elke dag per E-mail krijgt aangeboden.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures