spectroscopy boek

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 39

spectroscopy boek

hoi!

de examens komen er weer aan en dus wordt het tijd voor het maken van een paar extra oefeningetjes! Afbeelding maar nu zou ik graag van jullie horen welk boek over spectroscopy jullie het best vinden!! ;)

mvg

bruno

Berichten: 1.122

Re: spectroscopy boek

Het is natuurlijk erg goed om extra oefeningen te doen voor je examen. Maar is het niet beter om een examenbundel (scheikunde) te kopen? Dan heb je de grootste en de beste variatie in oefeningen die je kan gebruiken voor je examen!

Een goed boek over spectroscopy ken ik helaas niet aangezien al mijn theorie uit college-dictaten komt.

Succes iig en aan een boek kan iemand anders je hier vast wel helpen. ;)

Grtz,

Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: spectroscopy boek

Een boek die ik op school over spectroscopy moest gebruiken was:

Harris, quantitative analysis.

en een boek wat ik zelf aan heb geschaft is :

Structuuropheldering van organische verbindingen met behulp van spectrometrische methoden" R. Visser (beetje oud (1995) maar wel goed)
What we do in life echoes in eternity

Berichten: 1.122

Re: spectroscopy boek

Jeroen schreef: Een boek die ik op school over spectroscopy moest gebruiken was:

Harris, quantitative analysis.
Ook al is dit best wel een goed boek (ik gebruikte het op de HLO) ik zou het echter niet kopen in dit geval. Het boek is niet speciaal voor de spectroscopy geschreven en dit onderwerp beslaat dus maar een heel klein deel van dit relatief dure boek. Voor een dergelijke hoeveelheid info over spectroscopy kun je ook het internet gebruiken. Ik denk echter dat je niet veel meer info nodig hebt voor een examen, toch? Daarmee bedoel ik; een boek over spectroscopy gaat vele malen dieper in de theorie dan je hoeft te weten voor een examen dus is het dan niet zonde om alleen voor het examen-oefenen een heel boek te kopen?

Als je veel meer wilt weten dan eigenlijk nodig is dan is het natuurlijk wel een goed idee ;)

Bas

Berichten: 74

Re: spectroscopy boek

Fundamentals of Molecular Spectroscopy van Banwell is niet slecht vind ik.

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: spectroscopy boek

Introduction to Organic Spectroscopy

Laurence M. Harwood and Timothy D.W. Claridge
What we do in life echoes in eternity

Berichten: 2.035

Re: spectroscopy boek

Die laatste zou ik ook aanraden.... meteen gecheckt, maar 20 USD bij Amazon -> klik!

Berichten: 11

Re: spectroscopy boek

Heb maar met één boek ervaring, maar wel positieve ervaring

THOMAS N. SORRELL, Interpreting spectra of organic molecules

Berichten: 39

Re: spectroscopy boek

wauw bedankt voor de snelle reacties!!

het boek van harwood is idd het goedkoopste dat ik kan vinden en waarschijnlijk ook het meest bruikbare voor de examens. Maar het mag best een wat uitgebreider boek zijn hoor, dan heb k nog iets om te lezen tijdens de vakantie ;)

zelf ben ik op de boeken van ene PAVIA gestoten, iemand daar ervaring mee?

alle titels en tips blijven welkom

mvg

Bruno

Gebruikersavatar
Berichten: 91

Re: spectroscopy boek

Ook bij donner (rotterdam) te koop

Donner
What we do in life echoes in eternity

Reageer