laptop financiering/korting bij fontys...

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 27

laptop financiering/korting bij fontys...

Ik ga volgend schooljaar beginnen met de opleiding Applied Science bij fontys hogenscholen, ik heb gehoord dat het makkelijk is een laptop te hebben, weet iemand van jullie of er een faciliteit is waarmee je een laptop met korting kan aanschaffen.

alvast bedankt

Berichten: 59

Re: laptop financiering/korting bij fontys...

Misschien moet je eens informeren bij de school zelf. Vaak/Soms kan je via school een laptop kopen met studentenkorting. Als je school tenminste een regeling heeft getroffen met een computerwinkel. Ditzelfde gedt ook voor studieboeken. Bij mijn oude (hoge)school kon je boeken en laptops aanschaffen met 10 % korting.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: laptop financiering/korting bij fontys...

Een laptop van 4 a 5 jaar oud (2e hands dus) kun je vaak tegen redelijke prijs kopen (max 200 eurimannen), en daar kun je nog prima word, excel en aanverwante verslagen op maken. Alleen als je er mee gaat gamen of downloaden zal hij misschien niet toereikend zijn. Het is maar wat je er mee wilt gaan doen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 27

Re: laptop financiering/korting bij fontys...

ik wil hem gebruiken voor school, maar er moet ook rekenprogrammas en andere software op te draaien zijn. Maar ik zal de school eens bellen voor meer inforamatie.

Gebruikersavatar
Berichten: 184

Re: laptop financiering/korting bij fontys...

Ik studeer aan de TU/e.

Daar is het al meerdere jaren gebruikelijk dat studenten de "huis-laptop" aanschaffen. Deze laptop (behoorlijk actuele techniek) kost de student dan 1000€. de TU/e zelf betaald er ook 1000 euro aan mee. (op voorwaarde dat de studie ook daar wordt afgemaakt.)

Er is daar zelfs een regeling dat een TU/e student 1000 euro renteloos kan lenen voor dit doel.

Het resultaat daarvan in dat 99% van alle eerstejaars de laptop aanschaffen.

Uiteraard is de IT-omgeving van de hele campus daar dan ook op toegespitst.

In Maastricht is het afgelopenjaar aan de UM een start gemaakt met een dergelijke opzet. Daar verliep het alleen nog niet vlekkeloos...

mvg,

Frans

Berichten: 27

Re: laptop financiering/korting bij fontys...

alvast bedankt voor jullie reacties, ik heb een e-mail gestuurd naar de fontys info desk om het zeker te weten.

Berichten: 740

Re: laptop financiering/korting bij fontys...

ik ben ook student applied science, een laptop is idd heel erg makkelijk ;)

Volgens mij kan je via school aan het begin van het jaar een laptop aanschaffen. Afgelopen 2 jaar kon dit in ieder geval, maar dit jaar waren er wat problemen met het bedrijf die ze zou leveren, dus ik weet niet hoe dit volgend jaar loopt.

Berichten: 238

Re: laptop financiering/korting bij fontys...

je zou eens kunnen vragen bij de overburen: de TUE

Reageer