Moleculenmodellen?

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 2.035

Re: Moleculenmodellen?

Tabs toelopende binding?  ;) . Zoiets dus: /\
Die gebruikt men al voor stereochemische bindingen! ;)

("taps" met een t graag, een "tab" is tabulatie!)
The Herminator schreef: Hoe "verwerk" je een lading in bijv. een ball-and-stick model??  :P
Wanneer men een de lewis structuur tekent van een ion wat resoneert (SO42- bijvoorbeeld) dan zet men die toch tussen grote haken [Deze haken] met de lading rechtsboven?

Zo heb ik het geleerd en het zal ook wel kunnen met dat programma of niet?
Goed lezen graag: het gaat hier om "ball-and-stick" (of 3D in het algemeen) modellen, niet over Lewis-structuren :)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Moleculenmodellen?

Weet ik, maar ik doelde met die tapse verbindingen op het type ball-and-stick wat je gewoon vast kunt pakken. Stereochemie kun je daar gewoon aangeven door het ding fatsoenlijk inelkaar te zetten ;) . Enne tabs is toch met een t? Afbeelding

Berichten: 857

Re: Moleculenmodellen?

JeffreyButer schreef:
The Herminator schreef: Hoe "verwerk" je een lading in bijv. een ball-and-stick model?? ;)
Wanneer men een de lewis structuur tekent van een ion wat resoneert (SO42- bijvoorbeeld) dan zet men die toch tussen grote haken [Deze haken] met de lading rechtsboven?

Zo heb ik het geleerd en het zal ook wel kunnen met dat programma of niet?


Goed lezen graag: het gaat hier om "ball-and-stick" (of 3D in het algemeen) modellen, niet over Lewis-structuren :P
Beetje improvisatie is nooit weg hoor!!! Je zou zoeits toch gewoon kunnen doen om de ladingen aan te geven? Het gaat om het idee en niet om hoe het hoort of niet hoort.

Berichten: 2.035

Re: Moleculenmodellen?

FsWd schreef:Enne tabs is toch met een t?  Afbeelding
Klopt, maar tabs toelopend bestaat niet in het Nederlands :P
Beetje improvisatie is nooit weg hoor!!!
Mee eens.... dus zeg maar: vindt je dat het onderstaande plaatje er bijv. goed uitziet? Ik niet! Kijk, iets "intekenen" kan altijd, in elk programma, maar bij een 3D-weergave gaat het meer om de 3D-structuur + bijbehorende eigenschappen te laten zien.... daarom zie je daar eigenlijk nooit ladingen e.d. in weergegeven; die volgen als het goed is vanzelf uit de structuur! ;)

De vraag van Woelen ging overigens over gedelocaliseerde structuren (bijv. met stippellijnen), niet over ladingen....

Afbeelding

Berichten: 857

Re: Moleculenmodellen?

vindt je dat het onderstaande plaatje er bijv. goed uitziet?
Mooi is anders...

Helaas...nieuwe ideeën welkom ;)

Reageer