Springen naar inhoud

Chemische Industrie

• Log in om te kunnen reageren

omergun

omergun

• >25 berichten
  • 42 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2006 - 23:35

hallo, ik heb een vraag over blokschemas, ik weet dat dit het belangrijkste is van de chemische industrie hoofdstuk. Ik snap niet precies hoe je dit soort vragen moet oplossen, kan iemand me aub een goed voorbeeld van dit onderwerp geven?

groeten

Veranderd door paklkl, 15 mei 2006 - 23:36

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2006 - 07:45

Je zal je vraag eerst wat duidelijker moeten stellen, wij hebben bijv. geen idee wat je bedoelt met "de chemische industrie hoofdstuk", of met "blokschema's" ;)

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2006 - 07:54

ik wel ;)
(Het proces in de chemische industrie wordt vaak (op de middelbare school) weergegeven in stappen c.q blokken.)

Als je een blokken schema wil maken zet dan eerst alle stappen onder elkaar op papier die plaats vinden in het (chemische) proces. Vervolgens kun je het `hoofdproces´ in blokken achter elkaar tekenen. Als laatste komen de `zijwegen´ erbij. In het geval van bijv energie opwekking: De hoofdketen van het blokkenschema zou dan bestaan uit steenkool-->waterreservoir-->stoomturbine-->electriciteit. Een zijketen zou dan bijvoorbeeld kunnen zijn: een extra blok voor de toevoer van water of een extra blok voor de afvoer van de verbrande steenkoolresten, etc.

Lukt dat zo?

Bas

omergun

omergun

• >25 berichten
  • 42 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 mei 2006 - 17:21

ik wel ;)
(Het proces in de chemische industrie wordt vaak (op de middelbare school) weergegeven in stappen c.q blokken.)

Als je een blokken schema wil maken zet dan eerst alle stappen onder elkaar op papier die plaats vinden in het (chemische) proces. Vervolgens kun je het `hoofdproces´ in blokken achter elkaar tekenen. Als laatste komen de `zijwegen´ erbij. In het geval van bijv energie opwekking: De hoofdketen van het blokkenschema zou dan bestaan uit steenkool-->waterreservoir-->stoomturbine-->electriciteit. Een zijketen zou dan bijvoorbeeld kunnen zijn: een extra blok voor de toevoer van water of een extra blok voor de afvoer van de verbrande steenkoolresten, etc.

Lukt dat zo?

Bas

ja, bedankt voor uw reactie.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures