chemicalien

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 42

chemicalien

hallo allemaal,

kan iemand mij misschien wat vertellen over de volgende chemicalien?

-kaliumferricyanide

-ammoniumreineckaat

-kaliumferrocyanide

-natriumnitroprussiaat

-kaliumchromaat

-kaliumjoodbismutaat

-benzoylchloride

-hydroxylaminehydrochloride

-wijnsteenzuur

-hypofosfiet

-nesslers reagens

-kaliumdichromaat

-kaliumthiocyanaat

-natriumfluoresceinaat

-molybdeenzwavelzuur opl.

-broomwater

-dimethylaminobezaldehydefos

-fomolybdeen zwavelzuur

-difenylamine in zwavelzuur

het is misschien wel een beetje veel, maar ik wil natuurlijk wel weten wat ik in huis heb. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: chemicalien

Heb je op google al gezocht? Wat wil je ermee gaan doen?

PS: ze zijn niet allemaal onschuldig!

Gebruikersavatar
Berichten: 42

Re: chemicalien

ik heb al op google gezocht ja, maar daar kan ik ze niet allemaal vinden, (niet een dacht ik), en ik weet nog niet wat ik ermee wil doen want daarvoor moet ik eerst weten wat het is.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: chemicalien

Tja, strict genomen weet je dus wat het is, je hebt immers de namen. Je moet alleen nog weten wat je ermee wel en niet kunt doen. In google kun je veel meer vinden als je de namen omzet in hun Engelse varianten. Probeer dat eens.

De vraag is werkelijk te veelomvattend om op een forum te beantwoorden.

Gebruikersavatar
Berichten: 42

Re: chemicalien

ok bedankt voor de tip ;) , je hebt eigenlijk ook wel gelijk dat het wat teveel is voor een forum, maar ik dacht: je kan het altijd proderen.

Berichten: 2.035

Re: chemicalien

Waarom wil je eerst van 1 stof weten wat het is (dit topic), en nu opeens van 19 andere? ;)

Berichten: 3.145

Re: chemicalien

Mag ik even vragen wat jij met deze stoffen in huis moet, als je zelf niet eens weet wat het is ;) ??? Er zitten inderdaad een aantal stoffen tussen, waarvan je het potje maar beter dicht kunt laten als je niet weet wat het is.

Berichten: 2.035

Re: chemicalien

Zie het hierboven door mij geciteerde topic: hij heeft blijkbaar van een apotheker een aantal "tweedehands stopflesjes" gekocht!?!

Gebruikersavatar
Berichten: 42

Re: chemicalien

ik heb inderdaad van een apotheker wat tweedehands stopflesjes gekocht, maar het ging mij alleen om de flesjes. wist ik veel dat er nog chemicalien in zaten.

maar welke flesjes kan ik beter dicht laten dan?

Berichten: 2.035

Re: chemicalien

Zolang je niet weet wat je er nu precies mee wilt doen: allemaal! ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 42

Re: chemicalien

oke, dan ga ik eerst maar eens ergens zoeken wat het allemaal is, maar het probleem is dat ik het niet op internet kan vinden.

iemand misschien een tip hoe ik het wel kan vinden?

Gebruikersavatar
Berichten: 292

Re: chemicalien

www.acros.be even engelse naam intikken en je krijg alle veiligheids info die je wilt hebben
4e-jaars Life, Science & Technology: Chemie

Gebruikersavatar
Berichten: 42

Re: chemicalien

oke, dankjewel ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: chemicalien

Ik zou wel graag willen weten welke apotheker je heeft geholpen, met alle respect, vind ik geen goede reclame voor zijn/haar expertise...
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Gebruikersavatar
Berichten: 42

Re: chemicalien

iemand uit nijverdal, hij had het op marktplaats staan, je wil niet weten wat ik nog meer heb ;) :P

Reageer