Springen naar inhoud

Springstof

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

bats

bats

• >250 berichten
  • 411 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 mei 2006 - 21:07

Voordat ik verder uitleg wat de vraag inhoudt eerst dit. Ik wil een vraag stellen over wat het krachtigste springstof is die er bestaat. Maar ik vraag niet hoe het gemaakt wordt, dat vind ik hier niet belangrijk.

De vraag is simpel, ik weet dat het eerste springstof gewoon zwart buskruit was, ofwel BP(Black powder), dat is de oudste springstof die er bestaat. Later werden er andere springstoffen uitgevonden waarvan een kleine hoeveelheid al net zoveel kracht hadden als een grote hoeveelheid BP.
Sprinstoffen als nitroglycerine (Afred Nobel) en T.N.T. (een veel gebruikte springstof in de mijnbouw, en bij sloopwerkzaamheden), C4 en natuurlijk kneedbare springstoffen zoals semtex. Dit zijn springstoffen met een grote kracht. Maar wat voor convensionele springstof heeft de grootste kracht? Zijn er springstoffen die krachtiger zijn dan semtex of C4?

En bij nog zwaardere springstoffen krijg je nucleaire explosies, maar dat is een heel ander verhaal.

N.B. Ik vraag niet hoe het gemaakt wordt hoor.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

rwwh

rwwh

• >5k berichten
  • 6847 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 21 mei 2006 - 21:26

Nee, maar discussie is toch niet gewenst.

Lees de Algemene Regels nog eens!

Topic gesloten

Voor vragen of opmerkingen kan je me mailen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures