ontwikkelingswerk

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

ontwikkelingswerk

hallo,

ik ben hier waarschijnlijk niet op de juiste plaats met mijn vraag, maar misschien zijn er toch mensen die me kunnen helpen.

Ik heb bijna mijn master in de chemie bereikt, en zou graag na mijn studies ontwikkelingswerk doen,

weet iemand wat ik eventueel kan doen, waar ik terecht kan?

alvast bedankt

antihero

Berichten: 238

Re: ontwikkelingswerk

Nou antihero

je kunt 2 kanten op met je vraag:

wil je ont werk doen of wil je chemisch ont werk doen???

daarin zit hem de kneep, ont werk zat, maar in de chemie is het moeilijk te vinden/combineren... Ik heb zelf eens gezocht naar manieren om chemie en vrijwilligerswerk te doen in Afrika, maar ben uiteindelijk niet chemisch bezig geweest...

Je moest eens op internet kijken. Als je een ervaren backpackertyp bent kun je zonder tussenburo (commerciele instellingen die ervoor betaald krijgen), op internet staan genoeg organisaties die hulp kunnen gebruiken. Als je (nog) geen reistyp bent en je geen risico's wilt lopen moet je zo'n buro inschakelen (typ bijvoorbeeld 'ontwikkelingswerk' in bij google... et voila)

succes.

Berichten: 1.122

Re: ontwikkelingswerk

Probeer ook eens rond te vragen op de universiteit en/of hogescholen. Die hebben soms (als je geluk hebt) ook contacten. Ik kan mij herinneren (ik geloof uit het chemisch weekblad) dat ik een tijdje geleden een stukje las over een HLO-student die zijn/haar afstudeeronderzoek deed in een ontwikkelingsland waar een onderzoeksproject liep naar de analyses van zware metalen in grondwaterputten.

Mee helpen/werken in dat soort onderzoek bedoel je waarschijnlijk?

Bas

Reageer