FTIR analysemethoden

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 7

FTIR analysemethoden

Ik ben nieuw op dit forum en ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of ik hier goed zit met m'n onderwerp. So, don't pick on the new guy.

Ik heb een aantal vragen over FTIR. Ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met FTIR dus misschien dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb ze geprobeerd zo duidelijk mogelijk op te schrijven. Maar het zijn wel een aantal pittige vragen...

Is er informatie over het aantal verkregen pieken bij een analyse?

Kun je zowel kwalitatief als kwantitatief meten? Wat is beter te doen?

Uitleg over Multicomponent Analyse, PCA (principal component analyse) en over Clusteranalyse.

Wat zijn de mogelijkheden??? Hoe diep en ver kan ik gaan met deze apparatuur?

Nog even excuses voor de dubbele post...

DrQuico: Dubbelpost is geregeld en ik heb je vraag ook nog in de juiste categorie gezet. Wanneer je de categorie niet weet, is het beter om je vraag één keer bij de Algemene vragen te plaatsen. Wij verplaatsen hem dan wel. ;)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: FTIR analysemethoden

msmit schreef:Ik heb een aantal vragen over FTIR. Ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met FTIR dus misschien dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb ze geprobeerd zo duidelijk mogelijk op te schrijven. Maar het zijn wel een aantal pittige vragen...
De vragen zijn toch niet allemaal zo duidelijk....
Is er informatie over het aantal verkregen pieken bij een analyse?
Wat meet je met een FTIR? Hoeveel pieken kun je dus maximaal hebben? In de praktijk zullen het er door overlap minder zijn.
Kun je zowel kwalitatief als kwantitatief meten? Wat is beter te doen?
Is het ooit makkelijker om kwantitatief te meten dan kwalitatief?
Uitleg over Multicomponent Analyse, PCA (principal component analyse) en over Clusteranalyse.
Dit zijn algemene data-analyse technieken.
Wat zijn de mogelijkheden??? Hoe diep en ver kan ik gaan met deze apparatuur?