dyneema

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 13

dyneema

heeey hoooo,

ik moet een werkstuk maken voor scheikunde en ik heb gekozen voor dyneema een supersterke vezel dyneema. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:D

vraag is.

hoe ziet dyneema er op muliculair niveau uit?

groetjes timmy

Re: dyneema

muliculair ;) welk niveau ?

Google is echt een prima zoekmachine, hier in ieder geval een link

http://www.answers.com/main/ntquery;jsessi...rties%20section

Berichten: 592

Re: dyneema

lol muliculair

heb je eigenlijk wel al gezocht, want op wikipedia en google vind je duizend en 1 goede sites met tonnen uitleg.

Berichten: 16

Re: dyneema

Dyneema

Dyneema is een supersterke kunststofvezel op basis van polyetheen (UHMWPE = ultra high molecular weight polyethylene).

In de jaren dertig van de twintigste eeuw voorspelden onderzoekers al, dat er op basis van polyetheen (PE) sterke vezels gemaakt konden worden. Eind jaren zeventig lukte het DSM-laboratoria in het Nederlandse Geleen om hier ook werkelijk een proces voor te ontwikkelen. Het patent werd in 1979 aangevraagd.

Berichten: 13

Re: dyneema

hallo,

ja der is wel info zat maar ik kan eigelijk niet vinden hoe dyneema er nu echt uitziet.

hiermee bedoel ik struktuurformulles enzo.

iniedergeval wel bedankt voor de reacties

groetjes remco

Berichten: 2.035

Re: dyneema

De structuur van dyneema (en alle andere Ultra high molecular weight polyethylenes (UHMWPE's) staat op Wiki ->

klik
rik uiterwaal schreef:Dyneema

Dyneema is een supersterke kunststofvezel op basis van polyetheen (UHMWPE = ultra high molecular weight polyethylene).

In de jaren dertig van de twintigste eeuw voorspelden onderzoekers al, dat er op basis van polyetheen (PE) sterke vezels gemaakt konden worden. Eind jaren zeventig lukte het DSM-laboratoria in het Nederlandse Geleen om hier ook werkelijk een proces voor te ontwikkelen. Het patent werd in 1979 aangevraagd.
Leuk verhaal Rik, maar gezien je Chemlevel wel even netjes vertellen waarvandaan je dit hebt gecopy/paste! ;)

Reageer