scheikunde examen havo

Moderator: Rhiannon

Berichten: 660

scheikunde examen havo

ik weet dat er hier wat mensen zijn die het scheikunde examen havo hebben moeten doen vandaag .. naja de vraag voel je wel aankomen dan .. wat vond je ervan ?

bij mij ging het best redelijk ik heb tussen de 6.2 en 8.2 .. dus een 7.2 als de normering niet word aangepast ;)

mvg kevin

Gebruikersavatar
Berichten: 183

Re: scheikunde examen havo

Bij mij precies hetzelfde ;) . Ook 55 punten. En nee, we zitten niet bij elkaar op school, dus afkijken zou lastig gaan Afbeelding .

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: scheikunde examen havo

Wat voor vragen waren er? Vind ik altijd wel leuk om te weten ;)
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 660

Re: scheikunde examen havo

dit was het examen:

http://www.havovwo.nl/havo/hsk/index2.htm

jammer genoeg kwamen er niet zoveel dingen in wat ik nou net goed kan .. geen polymeren weinig over esters .. maarja dat hoort er nou eenmaal bij ..

mvg kevin

edit: url deed het niet

Berichten: 2.035

Re: scheikunde examen havo

Leuke vragen, een 10 zou ik zo uit m'n hoofd niet scoren maar wel een 9+ :P

Vroegah waren de vragen veeeeel saaier ;)

Berichten: 48

Re: scheikunde examen havo

Ik heb maandag vwo examen gedaan en dat was echt heel verschillend van het havo examen. Ik had verwacht dat het meer op elkaar zou lijken. Bij de havo zitten er meer weet-vragen bij. Het ziet er inderdaad wel leuk(er) uit.

Berichten: 660

Re: scheikunde examen havo

Vroegah waren de vragen veeeeel saaier crying.gif  ;)
hoe werden de vragen vroeger gesteld dan .. ?

mvg kevin

Berichten: 2.035

Re: scheikunde examen havo

Ze werden niet "leuk" verpakt in een maatschappelijk relevant verhaaltje zoals nu.... dus je werd meteen in de opgave gegooid... gortdroog dus ;)

Berichten: 660

Re: scheikunde examen havo

ja dat is niet echt leuk .. nu zit er wat meer omheen en kun je er ook meer een voorstelling van maken naar mijn mening ... tja krijg je als tijden veranderen he.

mvg kevin

Berichten: 2.035

Re: scheikunde examen havo

Sja, op dit punt is scheikunde wel verbeterd in de loop der jaren... helaas is het aantal uren scheikunde per week in diezelfde tijd met 80% verminderd ;)

Berichten: 88

Re: scheikunde examen havo

Net zoals alle andere beta vakken in de 2e fase... Afbeelding

Maar daarvoor heb ik wel andere heel interessante vakken als CKV, maatschappijlieer, geschiedenis en ANW gevolgd ;) .

Berichten: 2.035

Re: scheikunde examen havo

Looool

Mijn dochter moet inderdaad ook wel elke week een of ander verslag voor mateloos boeiende vakken als CKV en ANW maken ;)

Berichten: 857

Re: scheikunde examen havo

Die vraag waarbij je het verhaaltje beter moet maken dan dat het is vind ik zo een vreselijke onzin, 't lijkt wel een Nederlands examen.

't examen is niet echt geweldig moet ik zeggen. Te weinig organische chemie naar mijn mening maarja...je moet toch van alles iets hebben.

Berichten: 2.035

Re: scheikunde examen havo

Inderdaad... organische chemie wordt toch wel onderbelicht op de middelbare school, maar ja, men moet keuzes maken.....

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: scheikunde examen havo

Ja zoals de vakken waar je niet om vraagt eruit te booten, levensbeschouwing, LO, ANW en CKV vind ik niet echt boeiende vakken voor een NG of NT-er

Reageer