HLO in het Nederlands voor 2e taaligers

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 62

HLO in het Nederlands voor 2e taaligers

Hoi allemaal.

Ik vraag me af of ik de enige ben. Ik ben in Nederland al 2.5 jaren. Ik ben een HLO-Chemie deeltijd student sinds sept 2005. Ik ben wat ouder dan de gemiddeld student en van buitenlands afkomst dus soms voel ik me helemaal alleen. Afbeelding

Zijn er meer studenten met een vergelijkbare situatie?

Hoe bevalt het op school?

Is het moeilijk of makkelijk om met de andere studenten om te gaan?

Een vraag voor de Nederlanders: Vinden jullie dat studenten van buitelands afkomten zich scheiden van de algemeen groep? Zijn ze welkom?

Het is nu de eind van mijn eerst jaar terug op school en ik wil volgend jaar beter met de andere studenten omgaan. (Without walking around like a pathetic lost puppy saying "Will you be my friend? Afbeelding "

Bedankt voor jullie hulp.

V

Gebruikersavatar
Berichten: 2.330

Re: HLO in het Nederlands voor 2e taaligers

Ik weet toevallig dat er op de Hogeschool Drenthe in Emmen aardig wat duitse HBO studenten zijn die zich daar ook wel aardig thuis voelen. Maar goed dat is natuurlijk wel dichtbij de grens en is de taalbarriére natuurlijk ook niet zo goed.

Tevens waren of zijn er ook Chinese studenten, maar hierbij is het een heel ander verhaal. De chinese studenten kunnen zich moeilijk aanpassen en is er natuurlijk een gigantische taal barriére aangezien chinese zelfs de engels taal nauwelijks macht zijn.

MvG Ron

Berichten: 857

Re: HLO in het Nederlands voor 2e taaligers

Voel je niet alleen!!

In mijn klas zat een antaliaanse jongen die veel contact heeft met zijn antaliaanse mede-studenten. Maar in de klas werd hij ook geaccepteerd omdat hij gewoon bij de groep komt zitten en lekker mee kletst met vanalles.