serylsrine en glycylserine

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 71

serylsrine en glycylserine

weet iemand hoe die structuren eruit zien ? ik weet wel dat serylserine een verbinding is van twee serines die aan elkaar verbonden zijn met een peptidebiding

en glycyl en serine ook maar hoe ziet dater juist uit ? en hoe ziet glycyl eruit

alvast bedankt

Berichten: 2.035

Re: serylsrine en glycylserine

Afbeelding

Links SerSer, rechts GlySer!

Voor een lijst van alle aminozuren -> klik 8-)

Berichten: 71

Re: serylsrine en glycylserine

bedankt !!!!

u bent een fijn mens 8-)

Berichten: 2.035

Re: serylsrine en glycylserine

Ik heb al wel wat bedankjes gehad hier op het forum, maar deze is echt hartverwarmend! 8-)

Berichten: 71

Re: serylsrine en glycylserine

dat is heel graag gedaan hoor , u antwoordde snel en hielp me een heel eind op weg , dat is het minste dat ik kon doen he ahaah

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: serylsrine en glycylserine

Vergeet niet dat rechtstreeks antwoord op huiswerkvragen meestal niet wordt gegeven op het forum. We helpen je liever op weg om het antwoord zelf te vinden. Je bent er nu erg makkelijk vanaf gekomen!

Berichten: 2.035

Re: serylsrine en glycylserine

In het geval van een vraag naar structuren zijn we toch wat minder streng? Daar valt vaak namelijk weinig "op weg te helpen"!

Bovendien had je zelf meegedaan op deze vraag (en hem daarna op slot gezet 8-) ):
Met dit soort namen ben ik niet helemaal up-to-date, maar glycine is ook een aminozuur, net als serine. Kijk maar eens op aminozuur op Wikipedia

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: serylsrine en glycylserine

Dat is heel wat minder direct, toch?

Berichten: 2.035

Re: serylsrine en glycylserine

Klopt.... maar ja, met kijken naar aminozuren op Wiki komt ze geen stap verder w.b. de structuur van serylserine. Ik had zelf al vlug gekeken op internet en ook daar bleek zoeken op "serylserine" geen structuren op te leveren (wat me verbaasde!)... alleen een handvol referenties naar publicaties 8-)

Dus in zo'n geval lijkt het me redelijk om de structuren maar te geven..... zoals je weet ben ik normaal een van de snelleren om naar Google te verwijzen als daar de antwoorden "makkelijk" te vinden zijn :)

Reageer