[scheikunde] parelmoeragens

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

[scheikunde] parelmoeragens

Hallo!

Ik vroeg me af of jullie misschien wisten wat een stof als functie heeft als parelmoeragens?

En in shampoo zit een stof dat een wateroplosmiddel is, weten jullie wat deze precies voor functie heeft? Ik denk dat ik het weet maar ik vraag het toch maar even 8-)

Bedankt!!

(Ik heb al op de zoekmachine gezeocht hier ook, maar ik kon niks vinden..)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.853

Re: [scheikunde] parelmoeragens

Als je denkt dat je het weet, vertel het ons dan, dan vertellen de mensen die het weten of het goed is of niet. Dat is de manier waaop het huiswerkforum werkt!

Berichten: 4

Re: [scheikunde] parelmoeragens

Ok!

Ik denk dat door dat wateroplosmiddel het water goed met de shampoo vermengd kan worden (het water wordt dan een beetje opgelost in de shampoo), waardoor het vuil goed weg kan spoelen.

Wat de functie van de parelmoeragens is, ik heb werkelijk geen idee. Het komt me een heel klein beetje bekend voor, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Daarom hoop ik eigenlijk dat jullie me kunne helpen..

Berichten: 2.035

Re: [scheikunde] parelmoeragens

Het parelmoeragens geeft haar ongetwijfeld glans... "parelmoer" is een namelijk bepaalde soort lichtreflectie!

Over "wateroplosmiddel" zal je nog wat meer moeten vertellen... een oplosmiddel voor een oplosmiddel klinkt ons namelijk wat vreemd in de oren 8-)

Je aanname over de functie ervan klinkt redelijk; in zepen als shampoo zitten altijd stoffen die vette vuildeeltjes in water "zwevend" kunnen houden. Heb je een naam o.i.d. van dat "wateroplosmiddel"?

Berichten: 4

Re: [scheikunde] parelmoeragens

Bedankt!! :)

Ja hier staat dat die stof gedeioniseerd heet, is alleen een beetje een rare naam, lijjkt mij.. is meer een fase of status ofzo, dacht ik! 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: [scheikunde] parelmoeragens

Is het niet 'gedeioniseerd water'?

Dat is water waaruit het merendeel van de ionen/mineralen uit verwijderd is: demi-water

Reageer