oude boeken

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 161

oude boeken

L.S.

Ik ben weer eens mijn boekenverzameling aan het opschonen en heb wat boeken over zoals vroege drukken van Natuurkunde van het vrije veld, Mengen en Roeren technische repertoria (3 delen; chem, wis, nat) en andere vrolijkheden zoals de verovering der materie Swanenburg 1950 etc. Afbeelding

Zijn er mensen die hier interesse voor hebben?

Tegen een symbolisch bedrag mag je hele handel meenemen.

Berichten: 48

Re: oude boeken

Klinkt interessant. Hoeveel boeken zijn het ongeveer?

Berichten: 161

Re: oude boeken

Als je erg geinteresseerd bent in oude boeken zal ik er ook nog aantal die ik ooit bij anderen heb geparkeerd terug halen. Er zitten wel mooie bij:

Organische chemie boeken van Huckel en van Ubbelhode (van de visco-meters).

Het duurt dan echter wel even voordat ik alles bij elkaar heb.

Ben jij ook een oude boeken liefhebber? Ons huis is veel te klein aan het worden (=grote familie....) en wij moeten steeds meer van onze boeken voorraad weg doen... (snik) 8-)

Berichten: 86

Re: oude boeken

Ik heb Leerboek der Anorganische Chemie van Hollemans, en ik zou Organische Chemie er ook wel van willen hebben. Heb jij deze misschien?

Berichten: 161

Re: oude boeken

Ik zal voor je gaan zoeken... 8-)

Berichten: 48

Re: oude boeken

Ik ken het probleem van te veel boeken. Gelukkig heb ik zelf nog wel plek. 8-)

ik ben niet speciaal geïnteresseert in oude boeken. Ik vind alle boeken die wat met chemie, wis- en natuurkunde te maken hebben interessant.

Wat wil je voor de boeken hebben?

Berichten: 86

Re: oude boeken

Ik vind het prachtig om zo'n oud boek over zo'n onderwerp te lezen, en dan er achter te komen dat ze al echt ontzettend veel wisten in die tijd. Al die uitdrukkingen die inmiddels weinig gebruikt meer worden.. Prachtig toch?

'Mengen en Roeren technische repertoria' -> wat moet ik me hierbij voorstellen? Theorieboeken? Ik heb mengen en roeren deel 1 en 2, en dat zijn gewoon 'recepten' zeg maar.

Leerboek der Anorganische Chemie heb ik op de kop getikt in een de Slegte. In Anorganisch wordt soms verwezen naar Organisch, en de stijl van Anorganisch bevalt me erg. Er wordt helder uitgelegd, wat ik graag ook eens zou hebben bij een boek over organische verbindingen..

Bij voorbaat dank!

Berichten: 161

Re: oude boeken

Achter Mengen en roeren had een komma moeten staan..... repertoria zijn theorie boeken die beknopt alles op een bepaald gebied uitleggen (WO niveau) ze zijn wel gedateerd... 1950 oid

Als ik weer in friesland kom zal ik alle oude boeken verzamelen.

Reageer