biologie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

biologie

hallo,

weet iemand of een zygote net na de bevruchting, dus na 12 u of na 2 dagen bv, ook kan aangetast worden door schadelijke stoffen die de moeder inneemt, bv alcohol, drugs, medicatie? Eens de blastocyst in het endometrium zit, en de differentie begint, kan er natuurlijk wel schade toegebracht worden.

en nog een vraagje: weet iemand of het eigenlijk zo is dat het gezonder joggen is tijdens de dag (bomen zorgen voor zuurstof) dan s avonds (dus minder licht)?

groetjes uit brussel

Berichten: 30

Re: biologie

Dat van dat joggen, ben ik nog niet zo zeker van, overdag rijden er ook zeer veel auto's rond die schadelijke gassen produceren........en zeker in brussel

Groetjes ook uit Brussel (Koekelberg)

Berichten: 915

Re: biologie

Met zo'n weer zou ik helemaal niet gaan joggen in de dag 8-) 's avonds is gezonder op zo'n dagen, en uiteindelijk kunnen de zuurstofschommelingen niet zo groot zijn, vergeleken met 's middags.

Berichten: 592

Re: biologie

Op dit moment is overdag echt verschrikkelijk. 's Ochtends vroeg zal er de laagste ozonconcentratie zijn, dus dan zou ik joggen als ik jou was.

Berichten: 2.035

Re: biologie

Wat betreft het eerste deel van de vraag: het lijkt me onwaarschijnlijk dat "schadelijke" stoffen die de moeder inneemt in dit stadium al directe invloed zullen hebben... de zygote is nu nog een "los" voorwerp in een van de eierstokken, en zal dus eigenlijk alleen beinvloed kunnen worden door zaken die bijv. de trilharen in die eierstokken direct beinvloeden (bijv. een ontsteking t.g.v. een geslachtsziekte)...

Pas na implantatie (7-10 dagen na bevruchting) bestaat er een directe, fysieke verbinding tussen de (inmiddels) blastocyst en de moeder!

Reageer