[scheikunde] de plusjes

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 2

[scheikunde] de plusjes

Hallo allemaal,

Ik heb een hele stomme vraag, maar hoe krijg ik het + teken boven in mijn tekst??

Heb in word al bij symbolen gekeken maar kan alleen de - vinden.

Please help.

Anders moet ik alle +jes met pen in mijn verslag er bij schrijven.

Alvast heeel erg bedankt!!!!!

Groeties Ampy

Gebruikersavatar
Berichten: 851

Re: [scheikunde] de plusjes

Je bedoelt zoiets als dit?

Dit heet superscript, in words is het te vinden door middel van instellen bij je werkbalk of door de sneltoets CTRL - SCHIFT - '=' (is teken).
Jurn [WSF - Technicus]



It is better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt -- Abraham Lincoln

Duct tape is like the force. It has a light side, a dark side, and it holds the universe together.... - Carl Zwanzig

Berichten: 1.122

Re: [scheikunde] de plusjes

Of `rechter-muis-klik´ --> `lettertype´ --> `sub-/superscript aanvinken´. Niet vergeten weer uit te zetten anders is de rest van je document in de superscript.

Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] de plusjes

Dat lijkt me een beetje veel werk, vooral als je dat bij zoiets als kaliumdichromaat moet doen K2Cr2O7. Al moet ik toegeven dat ik voor dat doel een macro in word heb gezet.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: [scheikunde] de plusjes

Dat lijkt me een beetje veel werk, vooral als je dat bij zoiets als kaliumdichromaat moet doen K2Cr2O7. Al moet ik toegeven dat ik voor dat doel een macro in word heb gezet.
Hoe werkt dat dan? Misschien wel handig om die macro even te posten voor ons 8-)
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 11

Re: [scheikunde] de plusjes

Als je rechts aan het eind van je werkbalk (met je normale werkbalkknoppen zoals openen, opslaan, lettertype etc) op een klein pijltje naar beneden klikt krijg je een menuutje 'knoppen verwijderen/toevoegen', dan kun je superscript en subscript aanvinken en krijg je daar twee knoppen voor op je standaard-werkbalk. Met één klik kun je super-, of subscripten ... 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: [scheikunde] de plusjes

Dat macrogeval heet chemformula, als je dat op google inramt, krijg je volgens mij wel de installatieprocedure enzo

Berichten: 6

Re: [scheikunde] de plusjes

Jurn schreef: Je bedoelt zoiets als dit?

Dit heet superscript, in words is het te vinden door middel van instellen bij je werkbalk of door de sneltoets CTRL - SCHIFT - '=' (is teken).
Als je de sub of super vaak moet gebruiken is deze het snelst (vind ik).

je hebt dus | ctr shift = | voor superscript,

en daarnaast de | ctr = |voor subscript.

Verder hoe je de muis dan niet te gebruiken om telkens die knopjes in te drukken als je ze in de werkbalk zet. en rustig doortikken. 8-)

Berichten: 2

Re: [scheikunde] de plusjes

Super!!

Heel erg bedankt!

Nu moet het helemaal goed komen!!!

8-)

Berichten: 11

Re: [scheikunde] de plusjes

Wow, ChemFormula is wel tof ja 8-) bedankt :)

Reageer