Perslucht

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 3

Perslucht

Goedemorgen,

Ik ben bezig met een project voor mijn studie. Ik moet hierbij de perslucht markt in kaart brengen. Nu mijn twee vragen...

1. Welke laboratoria analyseren perslucht op koolstofmonoxide, koolstofdioxide, olie, etc?

2. Bestaat er een soort overlegplatform tussen laboratoria die perslucht analyseren? Zo ja, welke?

IK hoop dat mijn vragen duidelijk zijn, indien dit niet het geval is hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Berichten: 873

Re: Perslucht

Hoi Jeroen,

Je kunt de VWA (Voedsel en Waren Autoriteit) bellen, 0800-0488. Zij hebben in Zwijndrecht een afdeling produktveiligheid waar dit onder valt. Met name perslucht voor duikers hebben zij al eens mee te make gehad.

Duiken vind ik sowieso niet gezond en als je de lucht analyseert die in de flessen zit? Heeft soms de kwaliteit van de lucht boven Rotterdam op een slechte dag (SMOG dag).

Jekunt ook bij enkele distributeurs informeren, HoekLoos, Air-products, Messner Griesheim zijn een paar leveranciers.

succes

Berichten: 3

Re: Perslucht

Bedankt voor de info. Ik ga het hier zeker proberen...

Met Rotterdam is trouwens niets mis 8-)

Berichten: 3

Re: Perslucht

Ik begrijp uit jpuw verhaal dat je zelf ook wel eens ademluhtanalyses uitvoerd. Klopt dit?

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waar jij werkt? M''

MVG Jeroen

Berichten: 873

Re: Perslucht

Met Rotterdam is trouwens niets mis

Dat klopt, ik had beter 'randstad' kunnen gebruiken. Hier zal ook wel weer op gereageerd worden dus --> sterk vervuilde perslucht

groeten

Berichten: 873

Re: Perslucht

Ik werk bij de VWA alleen heb ik nagenoeg niets meer te maken met produktveiligheid. Ben er destijds ook maar iets meer als zijdelings bij betrokken geweest.

Reageer