Reactie verklaring

Moderator: ArcherBarry

Berichten: 29

Reactie verklaring

Kan iemand mij dit verklaren:

men wil aniline omzetten tot para-nitro-aniline

Ik wil nitreren, maar waarom lukt dit niet en hoe komt het dan?

Berichten: 857

Re: Reactie verklaring

Dit moet wel lukken hoor.

De NH2 groep is een sterke ortho, para richter voor elektrofiele aromatische substitutie. Als je de nitrering uitvoert zal je een mengsel van ortho-nitro-aniline en para-nitro-aniline krijgen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Reactie verklaring

In je vorige topic stond duidelijk dat je een beschermgroep moest aanbrengen. En heb je het ook al daadwerkelijk geprobeerd, of heeft men gezegd dat het niet gaat?

Berichten: 29

Re: Reactie verklaring

OK maar waarom dan een beschermende groep????

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Reactie verklaring

Staat hier toch heel duidelijk uitgelegd...doe je uberhaubt wat met onze antwoorden? http://www.chemieforum.nl/forum/index.php?...indpost&p=44584

Berichten: 29

Re: Reactie verklaring

sorry eh vriend maar gij hebt toevallig nooit geantwoord op die vraag.

Ten eerste gaat nitreren niet das al een feit en ten tweede was mijn echte vraag waarom dat niet gaat en hoe dat komt.

JAAAAA ik weet dat je de amine groep moet beschermen door het om te zetten tot een amide via acetylering maar waarom ?????????

alleen antwoorden als je mij snapt aub !

<table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderator opmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'>rwwh: laten we respectvol met elkaar omgaan.</td></tr></table><div class='postcolor'>

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Reactie verklaring

Misschien begrijp je mij niet, daarom zal ik het gegeven antwoord voor de mensen zonder bril hier vijf keer neerzetten:

Amides oxideer je veel minder gemakkelijk dan amines. Door het amine 'te acetyleren' voorkom je dus de oxidatie o.i.v. salpeterzuur. Je kunt dit doen met azijnzuuranhydride of acetylchloride.

Amides oxideer je veel minder gemakkelijk dan amines. Door het amine 'te acetyleren' voorkom je dus de oxidatie o.i.v. salpeterzuur. Je kunt dit doen met azijnzuuranhydride of acetylchloride.

Amides oxideer je veel minder gemakkelijk dan amines. Door het amine 'te acetyleren' voorkom je dus de oxidatie o.i.v. salpeterzuur. Je kunt dit doen met azijnzuuranhydride of acetylchloride.

Amides oxideer je veel minder gemakkelijk dan amines. Door het amine 'te acetyleren' voorkom je dus de oxidatie o.i.v. salpeterzuur. Je kunt dit doen met azijnzuuranhydride of acetylchloride.

Amides oxideer je veel minder gemakkelijk dan amines. Door het amine 'te acetyleren' voorkom je dus de oxidatie o.i.v. salpeterzuur. Je kunt dit doen met azijnzuuranhydride of acetylchloride.

Berichten: 29

Re: Reactie verklaring

Kijk schemavorm:

In-en uitademen (5x)

Nu lezen!

"Kan iemand mij dit verklaren:

men wil aniline omzetten tot para-nitro-aniline (vraag 1)

Ik wil nitreren, maar waarom lukt dit niet en hoe komt het dan?" (vraag 2)

"Amides oxideer je veel minder gemakkelijk dan amines. Door het amine 'te acetyleren' voorkom je dus de oxidatie o.i.v. salpeterzuur. Je kunt dit doen met azijnzuuranhydride of acetylchloride.”

(antwoord vraag 1)

Dit komt omdat, .... (antwoord vraag 2)

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Reactie verklaring

Omdat salpeterzuur een goede oxidator is misschien? 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Reactie verklaring

<table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderator opmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'>De toon van dit topic bevalt me niet zo.

Collega rwwh gaf al aan dat we graag zien dat mensen met respect met elkaar omgaan.

Voor eenieder die zich aangesproken voelt...: laatste waarschuwing, anders gaat er een slot op!!</td></tr></table><div class='postcolor'>
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 2.035

Re: Reactie verklaring

Collega rwwh gaf al aan dat we graag zien dat mensen met respect met elkaar omgaan


Waar? Ik wil dat graag lezen, maar het is niet te vinden... 8-)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: Reactie verklaring

Zie deze post (hier op deze pagina).
Khennaî schreef:sorry eh vriend maar gij hebt toevallig nooit geantwoord op die vraag.

Ten eerste gaat nitreren niet das al een feit en ten tweede was mijn echte vraag waarom dat niet gaat en hoe dat komt.

JAAAAA ik weet dat je de amine groep moet beschermen door het om te zetten tot een amide via acetylering maar waarom ?????????

alleen antwoorden als je mij snapt aub !

rwwh: laten we respectvol met elkaar omgaan.
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 2.035

Re: Reactie verklaring

Nu je het rood hebt gemaakt valt het pas op 8-)

Berichten: 29

Re: Reactie verklaring

Ok ik was wat te overvriendelijk, maar uiteindelijk als je het onderwerp goed volgt zal je wel zien wie gelijk heeft en uiteindelijk heb ik nog geen antwoord.

Mijn excuses om geen respect te tonen?

,Khennaî

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Reactie verklaring

Ik geef het op, want ik heb geen idee wat je nu eigenlijk wil...

Is het omdat je wil weten waarom amides moeilijker te oxideren zijn of omdat je wil weten door wat de oxidatie optreedt?

Reageer