Springen naar inhoud

scheiden van isotopen

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

nils

nils

• >25 berichten
  • 37 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2006 - 09:04

Hoe kan je 2 isotopen van elkaar scheidden bv Cl-35 en Cl-37?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kadeka

kadeka

• >100 berichten
  • 165 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2006 - 10:29

Isotopen scheiden in een hobbylabo is niet mogelijk, (denk ik)

Stel je voor dat het wel zou kunnen, dan gaan we toch met zijn allen uranium gaan scheiden in zijn isotopen en dan doorverkopen aan enkele organisaties...

Beverly,

Ofwel doe jij 24/24 niks anders dan met chemie bezig zijn en op elk vlak willekeurige reacties en proefjes, ofwel wil je ons gewoon bezighouden met antwoorden zoeken...

De laatste dagen regent het hier vragen van je over de meest uiteenlopende experimenten en meestal zijn ze dan nog van de orde dat iemand met chemlevel 1 er niks zinnigs mee kan uitvoeren.

Kan je ons misschien duidelijk maken wat de reden is van je "wilde vragen"?
Geplaatste afbeelding

Veranderd door kadeka, 29 juni 2006 - 10:30

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2006 - 11:00

Inderdaad, plaats alle posts van Beverly achter elkaar (hier) en je hebt een onzinnige lijst van vragen en "antwoorden" 8-)

Ook valt het meteen op dat Beverly, na een vraag gesteld te hebben, NOOIT MEER in een topic "terugkomt", wat m.i. al aantoont dat dit pure SPAM is :)

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2006 - 13:27

Ik zou zeggen: neem dan ook de moeite niet om er op te reageren 8-)

Een dergelijke reactie had Beryllium ook al geplaatst :)

Hier a.u.b. geen discussie over, laat het aan het Chemieforum.nl team over (wordt al aan gewerkt).

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2006 - 13:38

Ik had hem gezien, was "tegelijkertijd" met mijn reactie namelijk :)

Je ziet dat er forummers netjes antwoorden op de vragen van "Beverly" blijven geven... wat dus een verspilling van ieders' tijd is... en dat vind ik zonde 8-)

kadeka

kadeka

• >100 berichten
  • 165 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2006 - 13:47

Ik denk dat je uit de reaktie van Beryllium mag besluiten dat het webteam onderzoekt of dit lid echt is of gewone een grapjas. Tot hiertoe is er geen actie ondernomen, want ons Beverlytjeuh kan gewoon blijven posten. Daarom heb ik gereageerd. Ik zat al 3 dagen op mijn tanden te bijten en alles te negeren, maar uiteindelijk gaf ik mijn frustratie deze ochtend de vrije loop 8-)

Zolang er geen duidelijke richtlijn komt van het forumteam kunnen we toch moeilijk iets negeren? Dat zou een niet zo positief precedent scheppen.

Het kan bijvoorbeeld zijn dat Beverly iig geintresseerd is in chemie, maar gewoon niet weet wat mogelijk is/kan/mag als je het gewoon als hobby wil uitoefenen. Misschien is het wel een meisje dat een boek van grootva gekregen heeft over chemie en nu denkt dat daar bruikbare dingen in staan die ze op laboschaal bij haar thuis kan uitproberen.

Het zou zonde zijn om zo iemand dan gewoon te negeren, omdat ze wel interesse toont maar niet weet waarnaartoe.

Maar daarvoor zou het forumteam wel even mogen laten weten hoe het staat met hun onderzoek naar ons Bevje ...

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 juni 2006 - 14:15

Ook valt het meteen op dat Beverly, na een vraag gesteld te hebben, NOOIT MEER in een topic "terugkomt", wat m.i. al aantoont dat dit pure SPAM is  :)

Ik ging ook uit van de "goede bedoelingen", tot het me opviel dat hij/zij per topic maar 1 keer verschijnt (om de vraag te stellen, zie quote), en dat de "antwoorden" die hij/zij in sommige topics geeft gekopieerd zijn van eerdere antwoorden in dezelfde topic, en daarna licht aangepast; dat lijkt dus een poging om "serieus" over te komen, en zodoende hier wat langer een ban uit te kunnen stellen!

Met je laatste zin ben ik het van harte eens! 8-)

Beryllium

Beryllium

• >5k berichten
  • 6314 berichten
  • Minicursusauteur

Geplaatst op 29 juni 2006 - 14:17

Maar daarvoor zou het forumteam wel even mogen laten weten hoe het staat met hun onderzoek naar ons Bevje ...

Nooit geweten dat we ons moeten verantwoorden voor het al dan (nog) niet ondernemen van stappen tegen een lid :) maar goed.

"Ons" Bevje heeft een tijdelijke postban totdat ze meer uitleg geeft.

Enneh, als je je zit te verbijten, reageer dan maar gewoon niet, dat is vaak de beste methode om een dergelijk iemand dood te zwijgen. Dit soort discussies vervuilt het forum wat mij betreft alleen maar... 8-)

[edit]
Ik zet hier nog even een slotje bij; als je dat wil kan je altijd vrage/opmerkingen hierover emailen via deze link, of beryllium[at]chemieforum[dot]nl.

Veranderd door Beryllium, 29 juni 2006 - 14:20

You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures