[scheikunde] Antimicrobiele

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Berichten: 91

Re: [scheikunde] Antimicrobiele

Illuminatus schreef:Medicijnen kan ik gewoon niet vinden
Ik ben onder de indruk!

lees dit bericht (ook te vinden door 1 dm naar boven te scrollen) nog eens GOED door! :oops:
Dual schreef:Zucht..... nog een keertje dan.. zoek op het chemieforum iets over bacterien oid dan kom je vanzelf deze site tegen:

http://www.pharmacology2000.com/Antibacter...antibactobj.htm

(met dank aan de Herman.. Afbeelding )

Het is in het engels maar dat zou geen probleem mogen zijn (hoop ik...)

Voortaan zelf iets meer doen.. en in je werkstuk verwijzen naar het chemieforum!
Klik dan op de link..... heeeeeej..... TIENTALLEN antibacteriele medicijnen! 8-[
Ja lekker moet ik Engels gaan lezen,ik ben al zo moe. ;)

Maja......laat ik dan maar beginnen.

Re: [scheikunde] Antimicrobiele

Ik ben niet onder de indruk!

De link helpt je niet verder bij vraagstelling welke antibacteriele middelen worden toegevoegd aan medicijnen, ik denk aan zalven cremes ed.

Ik kan wel samenstellingen vinden maar niet waarom er bepaalde stoffen inzitten.

Er zitten antibacteriele middelen in maar of die erin zitten om de werking te verbeteren of om het medicijn te beschermen tegen besmetting kan ik niet vinden.

Berichten: 2.035

Re: [scheikunde] Antimicrobiele

Het probleem is natuurlijk dat een antibacterieel middel een medicijn is.... en aangezien geneesmiddelen vaak ongewenste interacties met elkaar aangaan, probeert men combineren ervan in principe te vermijden! :oops:

Ik zal wel kijken of ik iets kan vinden......

Gebruikersavatar
Berichten: 4.771

Re: [scheikunde] Antimicrobiele

Ik vraag me af of er echt conserveringsmiddelen aan medicijnen (pillen, voor inwendig gebruik) worden toegevoegd.

Voor uitwendig gebruik kan ik me dat wel voorstellen. Dan kom je in dezelfde trant conserveringsmiddelen als bij cosmetica (shampoos, crèmes, e.d.).

Kijk eens op deze site:

http://www.heelnatuurlijk.nl/synthetische_...iddelen.htm<

Ik vind verder voor wat betreft de werking alleen maar dat ze antibacterieel zijn. Elk type conserveringsmiddel heeft zo´n beetje zijn eigen doelgroep aan bacteriën.

Er zitten veel andere stoffen in cosmetica, die dienen voor bijv. mooi schuim, lekker smeren, snelle opneming door de huid, enz. Maar hier is geen sprake van conservering.

Berichten: 2.035

Re: [scheikunde] Antimicrobiele

Voor inwendig gebruik lijkt het me zowiezo onverstandig om antibacteriele middelen toe te voegen..... dat wordt problematisch t.a.v. de darm- en maagflora!

Je moet dus inderdaad meer denken aan smeerseltjes met een of andere therapeutische werking... anti-eczeem etc.

Berichten: 162

Re: [scheikunde] Antimicrobiele

Nope, dat is onzin. Een bekend conserveermiddel in cremes is bijvoorbeeld sorbinezuur: een van oorsprong natuurlijk middel uit lijsterbessen (Sorbutus en vandaar sorbinezuur) en andere eetbare bessen. Het is een zeer veilig middel dat in grote hoeveelheden wordt geproduceerd voor de voedingsmiddelen en farmaceutische industrie. Dat geldt eveneens van de zogenaamde parabenen, die waterkevers afscheiden om te voorkomen dat hun lichaam volgroeien met bacteriën en schimmels. De keuze is gemakkelijk gemaakt: ofwel wordt je doodziek door gevaarlijke microben in je hoestdrankje ofwel krijg je hoogstens een lichte maagirritatie door de conserveermiddelen in je siroop. In de concentraties die nodig zijn om een conserverende werking te hebben, is de kans op verstoring van de darmflora minimaal (tevens een sterke verdunning bij orale inname).

Berichten: 2.035

Re: [scheikunde] Antimicrobiele

Duidelijk, maar wat was nou "onzin"? :oops:

Reageer