Zoek boek inleiding organische chemie

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2

Zoek boek inleiding organische chemie

Hallo allemaal,

allereerst mijn complimenten voor dit forum! ik ben nieuw op dit forum en kwam hier terecht door mijn recentelijk groeiende nieuwsgierigheid naar chemie (misschien heb ik wel de verkeerde studie gekozen met informatica :oops: ).

Ik heb VWO afgerond (met scheikunde als examenvak), en daarna ben ik informatica gaan studeren op de universiteit (waar ik al een aantal jaartjes mee bezig ben). Ik heb scheikunde altijd fascinerend gevonden, maar ben in de laatste 2 jaar van het VWO de interesse op dat vlak wat verloren. Het afgelopen jaar merk ik dat het toch weer begint te "kriebelen". Aangezien ik sinds het VWO eigenlijk niets meer op dit vakgebied gedaan heb en er toch graag meer zou van willen weten (met name van organische chemie) vroeg ik mij af of er iemand een titel van een goed boek weet om "mee te beginnen".

Alvast bedankt.

Berichten: 1.153

Re: Zoek boek inleiding organische chemie

Ongeveer iedere opleiding werkt met het boek van Morrison & Boyd. Dus kan je door beginnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: Zoek boek inleiding organische chemie

Nou niet de mijne, die werken met Solomons and Fryle

Berichten: 2.035

Re: Zoek boek inleiding organische chemie

En bij de mijne met Ege :oops:

linkje -> klik

Berichten: 857

Re: Zoek boek inleiding organische chemie

Ongeveer iedere opleiding werkt met het boek van Morrison & Boyd. Dus kan je door beginnen.
SUPERBOEK....echt zeer duidelijk in zijn uitleg met duidelijke plaatjes en voorbeelden!!!1...Echte aanrader (wel Engels)

Berichten: 2

Re: Zoek boek inleiding organische chemie

Bedankt voor de reacties.
Ongeveer iedere opleiding werkt met het boek van Morrison & Boyd. Dus kan je door beginnen.
Deze heb ik besteld na een inkijkexemplaar gezien te hebben. Ik heb al gezien dat ik mij de eerst komende tijd in ieder geval niet hoef te vervelen :oops:

Berichten: 1.153

Re: Zoek boek inleiding organische chemie

Deze heb ik besteld na een inkijkexemplaar gezien te hebben. Ik heb al gezien dat ik mij de eerst komende tijd in ieder geval niet hoef te vervelen :oops:
Tja het is niet het dunste, maar daar vroeg je niet naar. 8-[

Berichten: 857

Re: Zoek boek inleiding organische chemie

syntheticjustice schreef: Bedankt voor de reacties.
Ongeveer iedere opleiding werkt met het boek van Morrison & Boyd. Dus kan je door beginnen.
Deze heb ik besteld na een inkijkexemplaar gezien te hebben. Ik heb al gezien dat ik mij de eerst komende tijd in ieder geval niet hoef te vervelen :oops:
Het boek leest behoorlijk lekker weg omdat het Engelse taalgebruik behoorlijk goed begrijpbaar is.

Denk ook weer niet dat je het alleen met dit boek af kan omdat je voor sommige onderwerpen toch wat uitleg moet hebben. Organsiche chemie is behoorlijk complex soms.

Reageer