Springen naar inhoud

Glas oplossen

• Log in om te kunnen reageren

fanta_CF

fanta_CF

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juli 2006 - 18:09

Ik ben nog maar een beginner.
Ik heb gehoord dat je glas als het ware kan "oplossen".
Klopt dit, en wat moet ik hiervoor toepassen?

Mvg

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

AvdMost

AvdMost

• >25 berichten
  • 36 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juli 2006 - 18:29

Ik denk dat het op zijn plaats is om hier even een waarschuwing te plaatsen [!]

Als je glas wilt oplossen dan gebeurd dat dmv geconsentreerde oplossingen die niet in handen mag komen van ongetrainde chemisten, wees dus gewaarschuwd.

de vraag hierbij is dan ook gelijk wat je ermee van plan bent, aangezien dit ook een "vreemde" vraag is.

Jeffrey_Buter

Jeffrey_Buter

• >250 berichten
  • 857 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 juli 2006 - 18:42

Glas lost toch alleen maar op in HF?
Maar de waarschuwing is echt wel nodig. Deze stof is zeer gevaarlijk en kan dodelijk zijn bij verkeerd gebruikt. Ik heb gehoord (gehoord jah) dat als je HF over je handen krijgt dat je al kan sterven.

Groentje

Groentje

• >100 berichten
  • 205 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 juli 2006 - 19:16

hehe, het is niet verstandig om met HF te werken als je vrijwel geen ervaring hebt met enige handeling met gevaarlijke stoffen.

op school gebruikten we HF om ons glas werk vet vrij te maken... maar zelfs in die 0.5% HF zijn al redelijk wat pipeten opgelost :oops:

overegens zal dit waarschijnlijk ook gebuiren met je hand als het er overheen heen krijgt, en dan heb je natuurlijk altijd nog de brandplekken en de helse pijn... niet aan te raden.