1,2,4-trichloorbutaan ?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 636

1,2,4-trichloorbutaan ?

hoiii,

k kwam gisteren op t werk in een hokje en daar stond een leuk tekeningetje, k dacht: he, dat is scheikunde 8-[ :oops: . Ze hadden daar (volgens mij) 1,2,4-trichloorbutaan getekend. Nou vroeg ik me af wat je daar mee kunt doen. (heeft misschien iets met plastic te maken ofzo, t is een vuilniszakkenfabriek). nou ja.

groetjes alinda

Berichten: 2.035

Re: 1,2,4-trichloorbutaan ?

Ik kan er helemaal niks boeiends over vinden...... was het misschien 1,2,4-trichloorbuteen ? Dat wordt namelijk wel gebruikt in co-polymerisaties!

Berichten: 181

Re: 1,2,4-trichloorbutaan ?

Zoals onze Herminator reeds vermeldt:- in de (organische) chemie eigenlijk niks mee te beginnen, maar ... misschien wanneer men de 3x chloor-atomen vervangt door zijketens.

Ik bedoel dus: vertakte (co-)polymeren ? :oops:

Gegroet,

cipherIX

Berichten: 636

Re: 1,2,4-trichloorbutaan ?

ja, t zou allemaal kunnen, k heb echt geen idee. het was een beetje een onduidelijke tekening, dus t zou ook best buteen geweest kunnen zijn. k zal morgen misschien nog wel even kijken of ie er nog op staat.

Berichten: 2.035

Re: 1,2,4-trichloorbutaan ?

Peertje schreef:hoiii,

k kwam gisteren op t werk in een hokje en daar stond een leuk tekeningetje, k dacht: he, dat is scheikunde
Toch niet op het damestoilet he? :oops:

Berichten: 1.122

Re: 1,2,4-trichloorbutaan ?

The Herminator schreef:
Peertje schreef:hoiii,

k kwam gisteren op t werk in een hokje en daar stond een leuk tekeningetje, k dacht: he, dat is scheikunde
Toch niet op het damestoilet he? 8-[
Ja dat doe ik ook altijd: de structuurformule van 1,2,4-trichloorbutaan op het damestoilet tekenen..... :oops:

Gebruikersavatar
Berichten: 6.314

Re: 1,2,4-trichloorbutaan ?

Wat doe jij op het damestoilet Bas? :oops:
You can't possibly be a scientist if you mind people thinking that you're a fool. (Douglas Adams)

Berichten: 1.122

Re: 1,2,4-trichloorbutaan ?

structuurformules tekenen...... :oops:

Berichten: 2.035

Re: 1,2,4-trichloorbutaan ?

Ja dat doe ik ook altijd: de structuurformule van 1,2,4-trichloorbutaan op het damestoilet tekenen..... :oops:
Of het inderdaad het toilet was horen we nog, maar op haar werk tekenen ze in ieder geval ergens in een hok structuurformules op de muur! 8-[

Berichten: 636

Re: 1,2,4-trichloorbutaan ?

t was niet in een damestoilet en t was niet op de muur :oops: t was in een soort kantinegevalhokje (met aanrechtje en koffiezetapparaat enzo), waar ze ook cursus hebben. daar stond op zo'n flapover die tekening. K heb nog weer gekeken, maar k kon er niet wat anders van maken. dr stonden wel rondjes tussen, maar daar stond niks in. dus ja. misschien is t wel ...buteen

Reageer