Springen naar inhoud

Aminozuur vrij maken serum/plasma

• Log in om te kunnen reageren

Jeroen_CF

Jeroen_CF

• >25 berichten
  • 91 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 augustus 2006 - 09:46

Hallo,

Heeft een van jullie ervaring met het aminozuur-vrij maken van serum of plasma met norit (of iets anders)?

Ik vroeg me af of er een werkwijze is, ik ben bezig met het bereiden van standaarden in maar blijf met een endogne concentratie zitten.

Ideaal zou zijn als ik die endogeneconcentratie (al in het bloed aanwezig) kan verwijderen.

Alvast bedankt,

Jeroen.
What we do in life echoes in eternity

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 augustus 2006 - 12:40

Kun je wat meer vertellen? Wat wil je analyseren in je monster? Is het bijvoorbeeld ook goed als er andere dingen mee verdwijnen?

Jeroen_CF

Jeroen_CF

• >25 berichten
  • 91 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 augustus 2006 - 13:15

Ik wil een aantal aminozuurstandaarden maken ( bijv phenylalanine). Het nadeel is dat je altijd een endogene concentratie aminozuren in bloed heb.

Ik dacht als ik in staat ben dit plasma aminozuur-vrij te krijgen kan ik op deze manier standaarden/controles maken met een nauwkeurige concentratie van een desbetreffend aminozuur.

Het bloed dat ik wil gebruiken is van volwassenen, hieronder staat een koppeling met de endogene concentratie's in bloed.

Mogen er stoffen verdwijnen? Nou liever alleen de aminozuren maar je kan niet voorkomen dat er geen andere stoffen worden mee geadsorbeerd en anders.

Dit zijn de referentiewaarden voor aminozuren

Veranderd door Jeroen, 03 augustus 2006 - 13:26

What we do in life echoes in eternity

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 03 augustus 2006 - 13:41

Ik weet zo geen methode om deze te er uit te vissen. Het verwijderen van aminozuren zal echt ontzettend lastig worden in bloed.

De meest voor de hand liggende methode die ik zou gebruiken is de standaard additie methode. Dan kun je de endogene concentratie nauwkeurig bepalen en vervolgens door te verdunnen of het tevoegen van het aminozuur je bloed "stellen"

Veranderd door Napoleon1981, 03 augustus 2006 - 13:41

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures