isomeren van C12H22O11 en C5H11Br

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 9

isomeren van C12H22O11 en C5H11Br

Hallo, voor mijn vakantietaak van chemie zijn er twee oefeningen van de 35 die ik niet opgelost krijg.

Willen jullie helpen?

Ik moet twee isomeren van C12H22O11 geven, voor mij veel teveel zuurstoffen...

En alle alifatische isomeren van C5H11Br kan ik ook niet vinden.

Alvast bedankt!

<table border='0' align='left' cellpadding='3' cellspacing='0'><tr><td padding='0' celspacing='0' align='left'><font size='1'># Moderatoropmerking</font></td></tr><tr><td id='moderator'><font size='1'>Beryllium: Gebruik sub- en superscript aub! Bekijk de helpfunctie hoe sub- en superscript te gebruiken.</font></td></tr></table>

<div class='postcolor'>

Berichten: 2.399

Re: isomeren van C12H22O11 en C5H11Br

Op je eerste stof, dit is een bekende stof uit de natuur, zou je kunnen zeggen welke? Als dat niet bedoelt wordt is het trouwens al helemaal makkelijk, want hoe meer atomen hoe makkelijker een isomeer te vinden is.

Op de 2e vraag: Welke heb je al wel gevonden?

Bedenk goed, jij moet een taak maken en niet wij.

Berichten: 857

Re: isomeren van C12H22O11 en C5H11Br

met stof 1 bedoelen ze 2 glucose moleculene aan elkaar. Hoe die stof heet weet ik niet meer.

Berichten: 2.399

Re: isomeren van C12H22O11 en C5H11Br

Ik had het over sacharose, maargoed ik wilde de vraagsteller zelf laten denken....

1 oplossing is inderdaad 2 glucose moleculen aan elkaar (maltose). Het isomeer is echter wat anders.

Dit is trouwens al wel eens besproken

Gebruikersavatar
Berichten: 11.177

Re: isomeren van C12H22O11 en C5H11Br

Kleine hint, de eenheden zullen in dit geval niet hetzelfde zijn, bij maltose is dit namelijk wel zo :oops:

Berichten: 9

Re: isomeren van C12H22O11 en C5H11Br

bedankt

Reageer