Springen naar inhoud

Duitstalige universiteiten

• Log in om te kunnen reageren

Dr. Thrax

Dr. Thrax

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2006 - 22:40

Hey beste mensen, ik heb een vraagje.

Zijn er in Duitsland of eventueel Oostenrijk universiteiten die bekend zijn om hun goede of moeilijke opleidingen in wetenschappen resp. chemie?

Bedankt!

Veranderd door Dr. Thrax, 18 augustus 2006 - 13:25

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

cipherIX

cipherIX

• >100 berichten
  • 181 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2006 - 09:10

Hallo,

"JA", er zijn zelfs universiteiten in Duitsland en Oostenrijk, zowel "goede" als "minder goede". Maar - begrijp ik het goed, wil je weten waar (in welke steden / regio's) ze zijn, of gaat het je zelfs meer om de reputatie van de universiteiten ?

Gegroet,
Martin

Dr. Thrax

Dr. Thrax

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2006 - 13:28

Ja, ik bedoel inderdaad de reputatie. Universiteiten die bekend zijn (en dat ook echt zijn) voor hun wetenschappelijke opleidingen. En natuurlijk zou ik dan ook graag weten welke..

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 augustus 2006 - 23:39

In een 'test' van vorig jaar stonden de Universiteit en de Technische Universiteit van Munchen als een van de beste aangeschreven. Van de technische universiteiten stond de TU Munchen op 1 en van de gewone universiteiten stond de Universiteit Munchen op 4.

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2006 - 02:36

Ik heb zelf wel eens positieve dingen opgevangen van de universiteit van Heidelberg...... Misschien kent Bas de plaats :oops:

bteunissen

bteunissen

• >1k berichten
  • 1122 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2006 - 14:28

De plaats ken ik wel ja (in Baden Wurttemberg) maar de universiteit niet..... :oops:

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2006 - 16:00

Ik bedoelde de plaats op de ranglijst :oops:

The Herminator

The Herminator

• >1k berichten
  • 2035 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2006 - 20:33

Heidelberg is op veel gebieden (bijv. organische en fysische chemie) een Europese "top"-universiteit......

Dr. Thrax

Dr. Thrax

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2006 - 20:33

Bedankt voor de informatie:) En hoe zit het in Zwitserland? Ik heb gelezen dat de Technische Hogeschool wel een goede plaats in de top 100 heeft.. Maar hoe zit het met de Universität Zürich?

vase

vase

• >25 berichten
  • 74 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 augustus 2006 - 21:33

Zurich is een absolute top universiteit (bij de beste van europa) (de technische hogeschool dan, er is ook nog een andere univ in zurich)

Dr. Thrax

Dr. Thrax

• 0 - 25 berichten
  • 22 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 augustus 2006 - 13:21

Ik heb wat gesurft en ik kwam op een website met de top500 universiteiten en hoge scholen van de wereld, maar ik weet niet of dit wel een officiele site is: http://ed.sjtu.edu.cn/ranking.htm

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 augustus 2006 - 13:58

Ziet er wel uit als een representatief onderzoek.

Ik vind alleen die algemene lijstjes zo niets zeggend. Een hoge plaats op de ranglijst, houd niet meteen in dat bijvoorbeeld hun opleiding chemie het sterkste is.

De naam van de Kansas university komt bijvoorbeeld terug tussen plek 200 en 300. De pharmacologie opleiding van deze universiteit staat echter zeer hoog aangeschreven, in die ranglijst komt deze 2e achter Harvard. Om maar aan te tonen hoe relatief het allemaal is......

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures