monoclonale antigenen

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 39

monoclonale antigenen

hoi!

weet er iemand iets van de mogelijke gevaren verbonden aan (experimenteel) onderzoek naar remedies tegen allergiëen m.b.v. monoclonale antigenen in mensen?

(specifieke info over de werking van L5 zou erg welkom zijn)



met vriendelijke groeten

Re: monoclonale antigenen

L5? of bedoel je IL5 (interleukine5) en over welk onderzoek heb je het precies, je lijkt te praten over onderzoek op mensen met behulp van antilichamen.

Graag wat meer info.

Berichten: 39

Re: monoclonale antigenen

Ik bedoel idd IL5, my bad :oops:

het is een onderzoek dat momenteel loopt aan het UZgent voor mensen met problemen aan de sinussen en andere delen van de neus waarin poliepjes voorkomen. ik ben geïnteresseerd in de mogelijke pros en cons van deze remedie (want heel veel info krijg ik niet los van de artsen Afbeelding ).de behandeling is wel al vroeger uitgeprobeerd bij mensen met asthma, maar zonder dat een positieve werking van de behandeling aantoonbaar was.

vriendelijke groeten

Re: monoclonale antigenen

In de bijgaande link een 2 artikelen over allergie en de therapieen waaronder de anti-IgE therapie

http://www.boerhaavenet.nl/books/2807.pdf#...terleukine-5%22

Als ik je beschrijving zie denk ik eerder aan een onderzoek naar interleukinen en interferon bij tumorgroei.

Voor diepgaande informatie zou ik een pubmed search doen, dan krijg je een indruk waar op het moment naar gekeken wordt (interleukin-5 geeft 4500 hits)

Berichten: 39

Re: monoclonale antigenen

beste gerard,

bedankt voor de reactie, maar elke keer ik de link probeer te openen blokkeert mijn browser :oops: kun je dat bestand misschien via you send it of zoiets sturen?

ja pubmed is idd behulpzaam, daarom had ik daar eerst gekeken voor ik mijn vraag op het forum stelde. maar eigenlijk zoek ik naar gevallen waarin de behandeling af te raden is of wat de negatieve aspecten zijn en dat heb ik in de pubmed-doolhof helaas niet gevonden.

veel groetjes

Re: monoclonale antigenen

Ik kan je de artikelen wel mailen maar dan moet je me je echte mailadres even mailen, via de forummail kan ik geen attachment zenden voor zover ik zie.

(mod, mocht het wel kunnen even een berichtje aub)

Therapie met monoclonale antistoffen worden voor zover mij bekend in studies gebruikt en ik dacht "regulier" alleen bij zeer bijzondere omstandigheden.

Zoals je in Pubmed wel hebt gezien zijn de resultaten met deze therapievorm nog zeer wisselend, van geen tot goede resultaten. Het is niet mijn specifieke kennisgebied maar ik schat in dat de risico's vooral veroorzaakt worden door de mogelijkheid dat de antistoffen verkeerde eiwitten blokkeren en systeemuitval veroorzaken en mogelijk zelfs individueel kunnen verschillen door de genetische opmaak van het individu.

Berichten: 39

Re: monoclonale antigenen

hoi gerard,

ik dacht inderdaad ook volledig in de zelfde richting ( mss niet zo ver als een systeemuitval, maar toch) ik heb je m'n emailadres gezonden en ik hoop snel meer te weten te komen; want nu ik er een beetje meer over begin te lezen moet ik zeggen dat het me wel intrigeert.

met vriendelijke groeten

Berichten: 39

Re: monoclonale antigenen

bedankt gerard !

Reageer