Astrologie: tijdzones in zweden (1938)

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 1

Astrologie: tijdzones in zweden (1938)

ik zoek de juiste tijdzone in Zweden in 1938 (2 mei) voor het maken van een geboortehoroscoop. Werd GT of MET gevolgd ?

Berichten: 198

Re: Astrologie: tijdzones in zweden (1938)

Dus of er GT of MET werd gevolgd heeft invloed op je toekomst?? :roll:

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: Astrologie: tijdzones in zweden (1938)

ik zoek de juiste tijdzone in Zweden in 1938 (2 mei) voor het maken van een geboortehoroscoop. Werd GT of MET gevolgd ?


Moet ik hier denken aan de Chinese I Tjing achtige geboortehoroscoop?
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Astrologie: tijdzones in zweden (1938)

Maakt toch niet uit of een geboortehoroscoop uitsluitsel geeft over je toekomst of niet en of het om I Ching gaat of niet. Er wordt gevraagd naar de tijdzone in Zweden voor een bepaalde datum, dus geef daar dan antwoord op (ik weet het zelf niet).
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Astrologie: tijdzones in zweden (1938)

De zaak ligt misschien nog niet zo eenvoudig als je denkt. In 1884 is er op een internationale conferentie afgesproken om lokale tijden te gaan refereren aan GMT, Greenwich mean time. Een indeling in tijdzones in hele uren voor de hele wereld ten opzichte van GMT ligt dan voor de hand, maar is zelfs in 2005 nog niet overal het geval. Als voorbeeld ons eigen landje, dat heeft tot de Duitse inval in 1940 de Amsterdamse tijd gekend, GMT+0:20. We hadden toen half mei op zomertijd moeten overschakelen. De Duitsers hebben toen handig gebruik gemaakt van de al voorbereide planning en die datum gebruikt om Nederland bij de Midden Europese tijd, GMT+1 te trekken.

Wat de zaken verder kan compliceren: Wat ik al zoekende wel aan de weet ben gekomen: De Scandinavische landen deden indertijd niet mee aan de zomertijd. Dat werd niet nodig geacht omdat de zomerdagen zo noordelijk toch al heel lang zijn. En de spoorwegen hebben in ieder geval zeer lang gedraaid op Gothenborg tijd: Dat is de westelijkste grote plaats in Zweden, en men vond het beter dat de Stockholmers tien minuten te vroeg, dan de rest van Zweden tien minuten te laat op het perron zou staan.

Het is dus nog niet duidelijk of de keus wel zo simpel tussen GMT en MET ligt. Gothenborg tijd is voor 1938 ook niet onwaarschijnlijk......

En op de Zweedse wikipedia vind ik niks.....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: Astrologie: tijdzones in zweden (1938)

Maakt toch niet uit of een geboortehoroscoop uitsluitsel geeft over je toekomst of niet en of het om I Ching gaat of niet. Er wordt gevraagd naar de tijdzone in Zweden voor een bepaalde datum, dus geef daar dan antwoord op (ik weet het zelf niet).


oh sorry hoor.. was alleen maar nieuwsgierig maar dat mag blijkbaar ook niet meer :roll:
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.653

Re: Astrologie: tijdzones in zweden (1938)

Ik heb flink gegoogled, maar ik kan het niet vinden. Wat ik wel weet is dat ze midden-europese tijd volgen op DIT moment en dat ze met zomertijd werken. Hier zijn ze echter pas later op overgeschakeld en wanneer precies kan ik gewoon niet vinden! Maar heb je al met de ambassade/consulaat gebeld? Best kans dat zij het je zo kunnen vertellen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: Astrologie: tijdzones in zweden (1938)

Chinese Astrologie

15 mei 1938 02h - 2 okt 1938 03h - 1 uur

Dus dan iig geen tijdsverschil bovenop de tijdzones.. uitleg op de site

Van deze site komt:
Greenwich Mean Time (GMT) was adopted universally on the 1 November 1884 when the International Meridian Conference in Washington, DC, USA met. From then the International Date Line was drawn up and 24 time zones created.
Dus het gewone tijdsverschil ten opzichte van Greenwich kun je gebruiken lijkt het zo..
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: Astrologie: tijdzones in zweden (1938)

PNCO schreef:
Dus het gewone tijdsverschil ten opzichte van Greenwich kun je gebruiken lijkt het zo..
Precies, zo lijkt het, en niet meer dan lijken..... zoals ik eerder al aangaf heeft Nederland zich daar tot 1940 al niks van aangetrokken, (van die hele uren t.o.v. GMT dan), en er zijn legio landen die er nu in 2005 nog van afwijken :roll:
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer