caseïne

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 1

case

Hey iedereen,

weet iemand waar ik de structuur van caseïne kan vinden. Ik bedoel dan wel alfa, beta of kappa caseine alleen en niet de caseïnemicellen. Ik zou graag te weten komen hoe een caseïne molecule er alleen uit ziet, want moet voor mijn eindwerk de interactie van zetmeel met caseïne in zuivelproducten proberen te achterhalen.

Berichten: 915

Re: case

Zoek eens op synoniemen, zoals "kaasstof", maar denk je niet dat de formule té complex zal worden, eiwitten kunnen al gauw C100-... zijn he?

Berichten: 2.399

Re: case

De Beta vorm:

klik

Ik denk dat je niks aan de structuur hebt. Probeer gewoon te bekijken wat er gebeurd. In proteines praat men ook vaak niet over structuur, want welke structuur bedoel je? Primair, secundair, tertair, of zelf proteine proteine interacties? Ik denk dat je de aminozuur sequenties bedoelt, klopt dat? Maar mijn vraag is dan, wat wil je hiermee doen, bereiken?

Deze is trouwens ook wel leuk

klik

Een SRM plaatje van de micellen

Berichten: 740

Re: case

Volgens mij is het alleen mogelijk om met geavanceerde computer programma's de exacte interacties op bepaalde epitopen te ontdekken, ik denk dat je beter in artikellen ofzo kan zoeken.

Reageer