Excursie Science

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 4

Excursie Science

Een vraag tot betrekking van een project:

Ik zit nu in het tweede jaar van de Fontys lerarenopleiding scheikunde/natuurkunde in Tilburg en wij moeten met onze klas een excursie gaan organiseren voor een middelbareschool klas. De excursie moet dus met science te maken hebben.

Zijn hier misschien ideeën voor iets leuks. Alvast bedankt voor de reacties.
Bonum vinum laetificat cor hominis

Berichten: 2.746

Re: Excursie Science

energiecentrale (kerncentrale)

(farmaceutisch) bedrijf

distilleerderij

brouwerij

...

Berichten: 740

Re: Excursie Science

brouwerijen vond ik wel leuk!

Bavaria ofzo is altijd aan te raden.

Re: Excursie Science

Misschien trek in garnalen? :oops:

http://www.happyshrimpfarm.nl/

Berichten: 740

Re: Excursie Science

Leuk idee ja die garnalen vijver, ik heb er laast een stuk over gelezen in de Elsevier. Volgens mij gaat de farm in september open.

Berichten: 2.035

Re: Excursie Science

Science center Nemo -> klik!

Dat was zelfs een succes met het "bedrijfsuitje" van een complete universitaire vakgroep! :oops:

Berichten: 2.399

Re: Excursie Science

Ik ben eens in de Sonnema Berenburg fabriek geweest ergens in Friesland. Leuke informatieve rondleiding met afsluitende borrel :oops:

Berichten: 873

Re: Excursie Science

Brouwerij is zeker geweldig. Laag Science-gehalte, hoog alcohol gehalte met de nodige gevolgen (evaringsfeit).

Voorstel: een (chemisch) laboratorium evt. gecombineerd met een productiebedrijf van voedingsmiddelen o.i.d.

we zijn wel eens met een personeelsuitje naar Mora geweest (Cora van Mora)

Daf-fabriek (misschien niet zozeer 'science' maar wel techniek)

Wellicht dat je bij de VWA (voorheen Keuringsdienst van Waren) terecht kunt.

Zij hebben een warenklachtenlijn, die helpen je wel verder. 0800-0488

succes

Berichten: 1.153

Re: Excursie Science

Je zit in Tilburg dus iets niet al te veel weg. De Maaslandbrouwerij in Oss. En als je aan de brouwer verteld dat de excursie in kader van science is, verteld hij meer over de chemie.

Berichten: 127

Re: Excursie Science

Nemo is erg leuk. Veel verschillende technieken.

Brouwerijen zijn erg leuk voor volwassenen (met name de afterparty) maar minder voor middelbare scholieren. Dat is de kat op het spek binden. Laat pubers zien hoe men drank maakt, en zeg vervolgens dat ze niet mogen proeven omdat ze nog geen 16 zijn :oops:

Succes met organiseren

Gebruikersavatar
Berichten: 4

Re: Excursie Science

Erg bedankt voor alle reacties. Vooral in het kader van het bier (lager) en andere alcoholische dranken zijn er veel mogelijkheden.

Wel moet ik me realiseren dat dit uiteindelijk voor een VMBO 3 klas is te organiseren. 20 dronken pubers lijkt me dan weer niet zo geschkt.

Het idee is bij het NEMO begonnen. Omdat ik daar al eens geweest ben wou ik me graag wat verdiepen in andere plekken of bedrijven.

Nogmaals bedankt en blijf posten (hebben andere misschien nog wat aan). Oh Yakult is trouwens een afrader voor de gene die daar aan hebben gedacht.
Bonum vinum laetificat cor hominis

Berichten: 2.746

Re: Excursie Science

ik heb laatste een waterzuiveringscentrale bezocht, interessant, maar ik weet niet of je die gasten daarvoor kan motiveren

Reageer