fysica practicums op de computer

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 47

fysica practicums op de computer

soms moet ik voor fysica practicum verslagen maken op de computer. En dit moet echter volledig op de computer, dus ook de schema opstelling van de proef. Gezien we nu met elektriciteit bezig zijn, vroeg ik me af of er geen programma of site bestond waar je elektriciteit schema's kunt maken.

een vb. dat door mij gemaakt is, maar allesbehalve er mooi uit ziet:

Afbeelding

dit zou ik graag mooier en sneller én gemakkelijker kunnen. Site? (gratis) programma?

Gebruikersavatar
Berichten: 393

Re: fysica practicums op de computer

ik maak m'n schema's altijd in Adobe Illustrator. Maar da's niet gratis, en niet erg snel, tenzij je er handig mee om kan gaan.

voordeel van Illustrator is dat je alle mogelijke tekeningen kunt maken die je maar wilt.
Het is zwart met een witte dop en het lijnt je opstelling uit... Calibrero

Het is groen en het synchroniseert je signaal... Kermit de Trigger

Als je teveel energie hebt, kun je beter een andere baan zoeken.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Re: fysica practicums op de computer

Heeeel nauwkeurig werken in paint....duurt even, maar dan heb je ook wat. Jij tekent een schema met allemaal losse lijntjes, maar je kan bijvoorbeeld ook een vierkant als basis nemen, en dan met de gum-functie aan de slag.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 176

Re: fysica practicums op de computer

op school gebruiken we altijd electronic workbench. daarmee kan je schakelingen maken met een groot scala aan componenten ook digitale schakelingen en je kan ze ook meteen testen. best een handig programma. hier staat een demo versie http://www.electronicsworkbench.com/edu/ed...eduprod_cd.html

met vriendelijke groet

gijs brouwers

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: fysica practicums op de computer

In paint gaat het op zich wel. 5 minuten werk. Deze krijg je van mij kado :roll:

Klik op het plaatje voor een vergroting

Afbeelding
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 41

Re: fysica practicums op de computer

Volgens mij kan je dit soort schema's ook in WORD maken

Gebruikersavatar
Berichten: 1.750

Re: fysica practicums op de computer

Met crocodile clips deed ik het eerst

http://www.crocodile-clips.com/crocodile/p...ysics/index.htm

maar dit kost geld, ik deed het met een demoversie.

je moet wel een accout aan maken

of dit moet werken:http://www.crocodile-clips.com/demo_download.do?id=42

dan hoef je je niet aantemelden. Hmm wel dus als ik het zp controleer

Gebruikersavatar
Berichten: 647

Re: fysica practicums op de computer

janardui schreef:soms moet ik voor fysica practicum verslagen maken op de computer. En dit moet echter volledig op de computer, dus ook de schema opstelling van de proef. Gezien we nu met elektriciteit bezig zijn, vroeg ik me af of er geen programma of site bestond waar je elektriciteit schema's kunt maken.  

een vb. dat door mij gemaakt is, maar allesbehalve er mooi uit ziet:

Afbeelding

dit zou ik graag mooier en sneller én gemakkelijker kunnen. Site? (gratis) programma?
om in paint rechte lijnen te tekenen, gebruik je SHIFT+lijnrichting aangeven (dan altijd 90 of 45 graden); iedem om een cirkel of vierkant te tekenen
???

Gebruikersavatar
Berichten: 222

Re: fysica practicums op de computer

hier kan je een demo van het programma icap4 downloaden, hier mee kan je schakelingen tekenen en ook simuleren. Het programma werkt niet ideaal, maar als je alleen schakelingen wil tekenen werkt het volgens mij prima. Er wordt verder niets met je gegevens gedaan dus je kan gewoon onzin invullen (geen emailtje om de download te activeren ofzo).
"If you're scared to die, you'd better not be scared to live"

Reageer