Springen naar inhoud

Caramelliseren suiker

• Log in om te kunnen reageren

Foneke

Foneke

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 september 2006 - 20:40

Ik ben Fiona, ik ben nu bezig met mijn laatste jaar van het VWO. Ik doe het profiel Natuur en Techniek en moet een profielwerkstuk maken. Het onderwerp daarvoor worden toffees, en als praktijkgedeelte maken we dus zelf toffees.
Ik vraag me af of men me hier kan helpen - tips of echte hulp, werkelijk waar ALLES is welkom. Ook hulp met wt er eigenlijk gebeurt bij het caramelliseren, wat voor reacties er plaatsvinden, dat soort dingen. Ik weet er zelf namelijk niet al te veel vanaf :oops:

Hopelijk krijg ik snel een reactie! Ik ben met alles echt ontzettend blij!

Fiona

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

*_gast_Gerard_*

• Gast

Geplaatst op 04 september 2006 - 20:52

Hallo welkom op het forum.

We hebben op het een forum een zoekfunktie als je caramel ingeeft vindt je de volgende link

http://www.chemiefor...5414&hl=caramel

Als je nog vragen hebt dan laat maar horen

Gerard

Marjanne

Marjanne

• >1k berichten
  • 4771 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 september 2006 - 11:33

Ik kan me herinneren dat de hardheid van een snoepje afhangt van het watergehalte van de suiker en de snelheid van afkoelen.

Ik zal nog verder zoeken, maar deze heb ik alvast gevonden. Het is geen wetenschappelijke site, maar hij bevat wel nuttige info over de temperatuur en de textuur van suiker/wateroplossingen voor snoepjes.

http://www.suikerinf...tikel.php?id=23

Foon

Foon

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 september 2006 - 16:04

Hee! Bedankt!

Sorry dat ik niet eerst gezocht heb, was wel slim geweest. Heb wel wat aan jullie sites!

Nouja als er nog meer tips zijn, zijn die natuurlijk welkom :oops:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures