reactievergelijking

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 10

reactievergelijking

ej hallo..

ik doe dus mijn profielwerkstuk over 'zeep'

ik heb op het internet gezocht.. wat de reactievergelijking is. maar kon het nergens vinden.

weet iemand van jullie wat de reactievergelijking is of misschien paar goeie sites waar dat op te vinden is?

alvast thanx

Berichten: 2.399

Re: reactievergelijking

Reactievergelijking? Waarmee reageerd je zeep dan?

Of bedoel je soms structuurformule? Ook dit is niet simpel want je hebt heel veel verschillende soorten zeep.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: reactievergelijking

Volgens mij reageert (Napoleon :oops: ) zeep an sich niet zo erg. Zeep bestaat uit lange ketens met een hydrofiele kop en hydrofobe staart en is in staat om micellen te vormen.

Edit: Het schiet me nu ineens binnen dat zepen ook enzymen kunnen bevatten die vuil wel kunnen afbreken. Dus mijn eerdere bewering dat het niet reageert; is denk ik voorbarig.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 2.399

Re: reactievergelijking

Ik bedoelde reageerde uiteraard.

Gebruikersavatar
Berichten: 10

Re: reactievergelijking

Edit: Het schiet me nu ineens binnen dat zepen ook enzymen kunnen bevatten die vuil wel kunnen afbreken. Dus mijn eerdere bewering dat het niet reageert; is denk ik voorbarig.
me leraar zei dat een profielwerkstuk[pws] zonder reactievergelijkingen geen pws is.

er zijn toch allelei stoffen die reageren zodat je zeep kan krijgen.. of heb ik het mis.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.953

Re: reactievergelijking

Vet reageert met NaOH tot zeep en glycerol. Zo wordt zeep gemaakt.

In deze topic kun je een reactievergelijking vinden.

Reageer