Springen naar inhoud

Q-test

• Log in om te kunnen reageren

yvette1988

yvette1988

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 september 2006 - 13:14

Hey iedereen,

ik heb voor schoolopdrachten gegevens nodig van de Q-test:
de onbetrouwbaarheid bij aantal = n, oftewel het Q-kritische getal bij aantal = n
Weet iemand misschien een goede link naar een site met deze 'waslijst' aan gegevens (al die Q-kritische waardes) of misschien een boek waarin ik het allemaal kan terug vinden? (Tot zover kan ik op het internet er niks van vinden.)

Ik heb de Q-kritische waardes alleen nog nodig van onbetrouwbaarheid = 2% & 10% (Of betrouwbaarheid = 98% & 90 %)

Alvats bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

cipherIX

cipherIX

• >100 berichten
  • 181 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 september 2006 - 13:25

:oops: ... dat klinkt voor mij sterk naar "STATISTIEK" (wiskunde), daarmee kan/kon ik niks beginnen.
Post deze vraag toch op "www.wetenschapsforum.nl" (link --> http://www.wetenschapsforum.nl/) onder het forum "wiskunde".

8-[ Zekers zijn er nu enkele chemici uit de analytische hoek, die zo met een antwoord komen.

Gegroet,
Martin

Belgjm_CF

Belgjm_CF

• >100 berichten
  • 183 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 september 2006 - 16:42

Die van CI 90% kan je hier al een deel van vinden : tabel

Die van 98% staan helaas ook niet in mijn cursus ...

grtz

Napoleon1981

Napoleon1981

• >1k berichten
  • 2399 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 14 september 2006 - 00:08

Ik heb mijn statistiek boek niet thuis liggen, maar de kritische T-waarden zitten ook gewoon in excel. Blader even de statistische functies door en gij zult vinden :oops:

Ketriks

Ketriks

• 0 - 25 berichten
  • 17 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 23 november 2007 - 10:50

Sorry voor het omhoog kicken van dit topic, maar ik heb een vraagje over de Q-Test.

In de meeste tabellen die ik kan vinden vind je de kritische waarde tot ongeveer 20. Sommige tabellen geven ook nog de kritische waarde van 25 en 30 ofzo, maar ik kan nergens een tabel vinden waarin ik de kritische waarde van 27 kan vinden. Iemand die ergens zo'n tabel weet te vinden?

Alvast bedankt.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures