Springen naar inhoud

[eindwerk] kernfusie

• Log in om te kunnen reageren

Einsteinfreak

Einsteinfreak

• >25 berichten
  • 32 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 november 2005 - 20:08

Hey, ik ben een vijfdejaarsstudent wetenschappen-wiskunde uit België en ik doe mijn eindwerk over kernfusie.
Het grootste probleem dat ik vind is het vinden van boeken, sites heb ik al wel wat gevonden en ook folders.
Het enige probleem met deze folders is dat de informatie nogal beperkt is.
Mijn vraag is nu: "Kent iemand een titel van een goed boek over dit onderwerp"
In ieder geval hartelijk dank
E=MC2

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Rov

Rov

• >1k berichten
  • 2242 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 november 2005 - 20:21

Boeken ken ik niet maar op deze staat al aardig wat info. Zoek ook naar Waterstofbom, (speciale) relativiteitstheorie en misschien ook Kernfysica.
Voor welk vak is dat, Einsteinfreak, omdat ik net van het 5e jaar WW kom :wink:.

• Gast

Geplaatst op 16 november 2005 - 20:48

in het 5de middelbaar al eindwerk moeten maken :P , brrrrrr! bij mij was da indertijd enkel int zesde.
nu goed: ik heb ergens ne boek liggen over nucleaire fysica, en alles wat errond gaat. maar ik ben den titel vergeten, je bent er dus niet veel mee :roll:. maar zal vant weekend eens kijken of ik het nog weer vind, moet nog ergens liggen ...
in alle geval, als je googelt moet je toch veel vinden, toch ook boeken over dit onderwerp. kheb da dan ook maar snel gedaan, en het tweede item dak tegen kwam was dit, waar een boek van een nederlandse hoogleraar wordt voorgesteld die de geschiedenis van 50 jaar kernfusie uit de doeken doet:
http://www.fom.nl/ni...f2002/02pb4.htm
dus googel eens met "kernfusie boek", en zie eens wat eruit komt(ik had redelijk wat resultaten)

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 november 2005 - 21:35